Ono što je u septembru na naslovnici, kreira historiju jednog modnog časopisa, na godišnjem nivou.
Zašto – pa zato što su septembarska izdanja tradicionalno najvažnija u cijeloj godini. Ona predstavljaju ulazak u novu sezonu, tu slijede prikazi novih trendova, septembarski brojevi su najveći i najraskošniji.
Naslovna strana svakog modnog magazina je tek posebna priča. Uvijek je posebno pitanje ko će se naći na njoj. Ko je taj neko ko će privući pažnju, ko je dovoljno slavan, popularan, uticajan. Čija poruka će se najdalje čuti, a čiji lik će s naslovnih strana dovesti do željenog profita.
Ove godine, najveća imena među modnim časopisima su izabrali tamnopute žene da se njihove priče nađu na naslovnim stranama septembarskog izdanja, poslavši poruku da razlike među nama i kad ih vidimo zapravo ne postoje te da bi sve one koji su na bilo koji način u manjini trebalo podjednako uključiti u sve društvene tokove.
Prošle su 53 godina od kako se prva tamnoputa žena pojavila na naslovnici jednog modnog časopisa – fotografija Donyale Luna je 1965. osvanula na prvoj strani majskog broja magazina Harper’s Bazaar, ali su tek ove godine vodeći modni časopisi odlučili da septembarska izdanja donesu priče tamnoputih žena.
Američko i britansko izdanje “modne Biblije” ovog septembra su obilježile Beyonce i Rihanna.
O tom izdanju američkog Vogue-a je snimljen dokumentarac, a modni svijet je iščekivao ko će se pojaviti na prvoj strani magazina
Legendarna Anna Wintour odlučila se za Beyonce, a ta informacija je još značajnija ako se ispostavi da je tačna spekulacija da je septembarsko izdanje njeno posljednje kao glavne urednice.
BEYONCE – VOGUE (SAD)
Beyonce se potrudila da njeno pojavljivanje u Vogue-u zaista bude istorijsko, pa je zahtijevala da je za naslovnu stranu fotografiše mlađahni Tyler Mitchell, koji je ujedno prvi tamnoputi fotograf koji potpisuje naslovnu fotografiju tog magazina tokom proteklih 126 godina postojanja! On je prethodno snimao za Teen Vogue, Office Magazine, The Fader, kao i manje editorijale za američki Vogue, a radio je kampanje za Marca Jacobsa, Nike, Converse, Mercedes Benz i Ray Ban.
Naslovnica, edotorijal i veliki intervju – Beyonce je u tom obimnom poslu zahtijevala veliku kreativnu kontrolu, a navodno je imala odriješene ruke da isto uradi i s ostatkom septembarskog broja američkog Voguea. Inače, Beyonce je i 2015. bila na septembartskoj naslovnici Voguea, kada ju je snimao Mario Testino.
RIHANNA – VOGUE (UK)
Boginja s Barbadosa je ušla u historiju postavši prva tamnoputa žena koja je izašla na naslovnoj strani najvažnijeg godišnjeg izdanja britanskog Voguea.
“Neustrašiva ikona muzičke industrije i poslovna žena, u kojoj se modna i selebriti persona prepliću kao ni kod koga drugog. Koliko god da je eksperimentalan stajling za koji se nekad odluči, šta god da ima na sebi, nju samu i njenu ličnu autentičnost nikad ne gubite iz vida. Ona je uvijek Rihanna. U tome leži važna lekcija za sve nas. Kako god odlučite da se oblačite u narednom periodu, naučite nešto od nje i potrudite se da uvijek budete – vi”, “zašto baš Rihanna” pojasnio je glavni urednik magazina Edvard Eninful (Edward Enninful), koji potpisuje editorijal.
Britanska edicija je slavnu Riri predstavila kroz objektiv Nick-a Knight-a, šminka prati njenu liniju Fenty Beauty, a stilizacija je inspirisana motivima japanske kulture – bogatim cvjetnim krunama i tankim obrvama.
TIFFANY HADDISH – GLAMOUR
Glumica, koja slovi za najprirodniju zvijezdu u Holivudu, je bila izbor za naslovnu stranu magazina GLAMOUR.
TRACEE ELLIS ROSS – ELLE (KANADA)
Tamnoputa 45-ogodišnja glumica, smije se od uva do uva naslovnoj strani septembarskog kanadskog izdanja Elle.
Kćerka Diane Ross, je otvoreno progovorila o tome kako i koliko vodi brigu o samoj sebi , ali i značaju postavljanja granica, kako za sebe, tako i prema drugima.
LUPITA NYONG'O – PORTER
Lupita nije bez razloga proglašena za najljepšu ženu na svijetu. Tridesetpetogodišnja “crna pantera” za svoje pojavljivanje na naslovnici septembarskog izdanja magazina Porter kaže: “Biti na naslovnoj strani me ispunjava stoga što time poručujem i da su tamnoputi ljudi, sa svojom tršavom kosom, naročito naša djeca, lijepi baš takvi kakvi jesu”.
ZENDAYA – MARIE CLAIRE MAGAZINE
“Ja sam glumica. Svi mi u tom poslu smo iskusili odbijanje, i to je u redu. Uvijek govorim svom pozorišnom menadžeru: ‘Kad god traže bjelkinje, pozovi me. Pusti me da uđem unutra, možda će promijeniti mišljenje”, govori Zendaya.
SLICK WOODS – ELLE (UK)
Ova 21-godišnja manekenka na fotografiji naslovnice septembarskog izdanja magazina Elle, britanska edicija, nosi košulju na tufne koja otkriva njen trudnički stomak. Predstavljajući tamnoputu trudnicu na naslovnici najznačajnijeg godišnjeg izdanja, Elle želi da ospori društvene konvencije šta se smatra lijepom ženom koja čeka dijete.
ADWOA ABOAH I NAOMI CAMPBELL – LOVE
Slavni britanski modni dvojac je osvanuo na naslovnici magazina LOVE.
YARA SHAHIDI – THE HOLLYWOOD REPORTER
Osamnaestogodišnja glumica iransko-američkog porijekla slovi za najstilizovaniju tinejdžerku na svijetu.
Modni kritičari su je primijetili zbog kombinovanja sukopcjenih brendiranih modnih marki sa middle-low brendovima. Njen stil je živopisan i šaren.
AJA NAOMI KING – SHAPE
Američka glumica je bila izbor za septembarsko izdanje časopisa SHAPE.
LAURA HARRIER – THE SUNDAY TIMES STYLE
Fotografu Matthew-u Sprout-u je pozirala mlađahna američka glumica i model, zvijezda filma “BlacKkKlansman”, koja se takođe našla na jennoj septembarskoj naslovnici.
ISSA RAE – EBONY
Osvanuvši na naslovnoj strani magazina EBONY, ova američka glumica, književnica, rediteljka, producentkinja i kreatorka web sadržaja je učvrstila svoj status moden ikone te iznova podsjetila da je uzor na mnogo načina.
Izvor: Lola magazin