Jeste li znali da su prve tri fraze koje iskoče u pretraživaču kada ukucate zavođenje: zavođenje knjiga, zavođenje preko Fejsbuka i zavođenje preko poruka?
Na izvestan način, to je prava slika društvenih, a može se sa punom slobodom reći i ljubavnih, prilika na našim prostorima. Na prvom mjestu nam je novac, a onda – kad ljubav i dođe na red – ona je onlajn.
Da li se sjećate kad je zavođenje bilo oflajn?
Neka digne ruku ona žena koja se ne sjeća onog treperavog osećaja u stomaku dok bira zavodljiv ženski donji veš za čuveni sastanak? Sećate se onog osećaja kada procjenjujete koja haljina bi mu najviše zagolicala maštu? Satima smo provodile vrijeme ispred ogledala isprobavajući iz ormara odjeću zamišljajući kako će je skinuti. Birale smo parfem koji zavodi, karmin koji izaziva, frizuru koja najbolje ističe lepotu naših očiju. Trudile smo se. Nedavno sam pročitala negdje da djevojke to i dalje rade, ali ne za nekog posebnog kog žele da osvoje, već za svoj nalog na Instagramu.
Nisam sigurna da li sam razumjela, ali: neko uloži sav onaj trud radi fotografisanja?
U doba prije Instagrama i društvenih mreža, vrhunac tog dotjerivanja nije bila fotka na webu, već uzdah muškarca, poljubac u vrat, romantično veče uz svijeće i vino, gužvanje posteljine, poziv na sljedeći izlazak. Pa onda: ispočetka. Muškarac je postepeno otkrivao šta žena želi. Bilo je uzbudljivo!
Pošalji joj stiker i poljubac i to je to!
U eri brzine i instant života, gdje sve mora biti odmah ili neće uopšte biti, hranimo se brzo i nezdravo, radimo mnogo, a plaćeni smo malo – pa zbog toga radimo još više, neko jedan, neko dva dodatna posla. Nemamo vremena za porodicu i prijatelje, a oni koji su singl nemaju ni priliku da na nekom događaju sretnu nekog ko bi im možda odgovarao.
U moderno doba mnogo se polaže na laka rešenja. Na izvestan način, mnogo je važnije pronaći brzo rešenje od djelotvornog ili dugoročnog. Zato ne treba da iznenađuje ovo „zavođenje preko Fejsbuka“ ili „zavođenje preko poruka“. Niko nema vremena da bira cveće u cvećari za prvi sastanak – mnogo je lakše nalepiti neki stiker sa ružama u inboks. Kome je do skupocenih parfema i krpica i gužvanja posteljine – lakše je, bezbjednije i jednostavnije o tome pisati i nagovještavati nekom strancu na Internetu.
Ukoliko do tog čuvenog sastanka nekad i dođe, zapitajte se: da li tu ima magije?
Da li se mi poznajemo?
Prvi sastanak je tu, a on već iz njenih poruka i zbog njenog profila zna: koja joj je omiljena boja, koji joj je omiljeni film, koju knjigu je poslednju pročitala, zbog čega ne voli operu, kako joj se zove ljubimac, gdje je išla na studije, zbog čega voli svoj posao.
S druge strane, njoj je potpuno jasno: zbog čega je on izabrao ragbi, a ne „običan“ fudbal, kako mu se zove sestra i zbog čega su mu ostala četiri ispita da završi mašinstvo. Ukoliko su bili slobodni da razmene neke fotke ili slične, one u kupaćem, već stoje onlajn na Insta ili Fejsu – o čemu će oni razgovarati? Zbog čega će oboma biti neprijatno i čudno? Znaš o nekome mnogo, ali ga prvi put vidiš. Nemaš keca u rukavu da zavedeš. Da opčiniš. Samo gledaš u svog „prijatelja“ sa Interneta i pitaš se: zbog čega sam ja večeras ovdje?
Nekada je večera bila način, mjesto i pravo vrijeme da se zavodeći zaljubiš. Sada je prilika da se razočaraš u osobu u koju si se možda već zaljubio onlajn. Zbog toga je možda još veća naša zapitanost kako izgleda ljubav o kojoj sanjamo.
Vratimo romantiku i zavođenje u modu!
U jednom izlogu velikim slovima je pisalo: „Vratimo romantiku i zavođenje u modu!“ Izlog je bio uređen tako da je elegentni muškarac držao ženu u dugoj haljini za ruku. Pored njih je bio stočić sa cvećem i svećama, sa skupocenim ekscajgom. Kliše, reći ćete, ali razmislite i o ovome: zar nisu baš takvi stereotipi bili ono lijepo? Nekad su samo oni bili mjera očekivanja u jednom potencijalnom odnosu. Danas je Internet nametnuo neke druge i ozbiljnije parametre u zavođenju. Obratite pažnju i na ove termine: parametri, očekivanja, partneri. Sve je „strogo poslovno“, umesto da je strogo ljubavno! Gdje je nestala strast? Možda je radnica iz druge smjene u robnoj kući bila u pravu kad je uredila izlog „demode“ i ružičastom kredom pisala po tabli: „Vratimo zavođenje u modu!“