U razgovoru sa Miroslavom Dumom, Donatella je za arapsko izdanje Buro 24/7 otkrila koliko se mijenjao njen stil ali i estetika Versacea, kako uspijeva da održi brend na tržištu, kao i šta je njena tajna uspjeha…
Donatella Versace je odrastala u tradicionalnoj italijanskoj porodici, zajedno sa dvoje starije braće- Giannijem i Santom. Onda je nakon završene škole upisala University of Florence prateći korake svog brata Giannija. Upravo tada je počelo njeno modno putovanje…
Nakon nekoliko godina, Donatella postaje PR i bavi se advertajzingom porodičnog biznisa, u kome je Gianni bio zadužen za kreativni dio, a Santo za finansije.
Iznenada, 1997. kada je Gianni umro, Donatella se našla na čelu istoimene kompanije. Njena prva kolekcija za Versace je puštena samo tri mjeseca poslije ubistva njenog brata, i od tada sestra ubijenog kreatora je postala la mama italijanskog brenda…
Nakon dvadeset godina u modi, Donatela je još uvijek bezuslovno odana Versaceu i liniji Versus, drugoj liniji Versacea koju je kreativno vodilo nekoliko najtalentovanijih dizajnera današnjice, uključujući Christopher Kane, Jonathana Andersona i Anthony Vaccarella.
Danas je Versace i dalje nezavisna kompanija, a za njenu održivost i uspjeh je zadužen niko drugi do Donatella.
Samo za arapski Buro, u razgovoru sa Mirom Dumom, Donatella je otkrila koji su glavni principi brenda kojih se uvijek drži, rado je pričala o Riccardo Tiscijevoj upornosti, kao i malim tajnama koje su odgovorne za dobijanje efikasnog tima…
Tokom Nedjelje muške mode koja je održana u junu, imali smo priliku da čujemo nekoliko neobjavljenih numera od tvog prijatelja Prince, uz pomoć čega je stvorena živa slika na pisti. Možeš li nam reći nešto više o svom odnosu sa istaknutim muzičarom?
Versace je uvijek imao bliske odnose sa muzičarima. Lenny Kravitz, Elton John, Prince – to nije kompletna lista neših prijatelja. Jedva sam čekala da radim sa Princeom, ali on je izuzetno stidljiva osoba i zaista je teško uhvatiti ga. 1988. me je pozvao i veoma brzo se našao u našem studiju, i od tada smo oduvijek bili u kontaktu.
Posljednja stvar koju mi je rekao kada je došao na milansku reviju je bila: Kako ćemo naučiti nove generacije šta je istina, a šta nije?
Bio je opsjednut ovim pitanjem, jer je želio da zaštiti mlade ljude od grešaka koje se kasnije ne popravljaju lako.
foto: Instagram / donatellaversace
Govoreći o muzičarima, ne možemo a da ne spomenemo Lady Gagu i njenu pjesmu “Donatella” koja je posvećena tebi…
Volim Lady Gagu. Ona je veoma inteligentna!
Ti si kreirala mnoge nezaboravne outfite za nju i mnoge druge poznate ličnosti. Kako sarađuješ sa poznatima? Da li si teška i beskompromisna, ili si spremna da ispuniš njihove ideje i očekivanja?
Uvijek razmišljam o njihovom personalitiju. Na primjer, Lady Gaga se uvijek drži principa: “što više, to bolje”. Ona preferira seksi outfite i nikada ne pravi kompromise. Drugi primjer je Angelina Jolie, koja želi svijetu da poruči poruku koja glasi “brinem i dajem”, tako da su njene haljine mnogo jednostavnije i ozbiljnije. Obje dame su totalno drugačije, i obje nose Versace.
Postoji specifična ideja Versace žene: ona je jaka, nezavisna, seksi i pomalo opasna. Da li si ikada razmišljala o saradnji sa nekim ko je totalno drugačiji od stereotipne Versace slike? Kao Tilda Swinton, na primjer…
Čitaš mi misli! Tildina androgena ljepota je nešto posebno. Dosta sam razmišljala o kombinovanju njene kratke kose i ravnih cipela sa Versace haljinom- to bi zaista bilo nešto izvanredno! Ali mislim da je ta ideja moguća i ostvariva, jer je Tilda prava Versace djevojka. Mi smo i dalje u potrazi za novim licima…
Bila si na čelu modne kuće Versace već 20 godina, i prošla si kroz mirne i teške godine, naročito sada kada se cio sistem mode dramatično transformiše. Koliko se stil brenda promijenio sa vremenom?
Moj stil se mijenjao u posljednjih nekoliko godina, i sada sam kreirala totalno drugačije stvari u odnosu na one koje sam radila prije deset godina. Danas se više okrećem dnevnoj modi, koja treba da bude seksi i “pametna” u isto vrijeme. Uvijek se trudim da napravim odjeću kako bih osnažila žene, jer smatram ako se one osjećaju dobro u svojim outfitima, uspjeće da ostvare svaki cilj.
Večernja moda predstavlja naše snove, ali se isto tako trudim da donesem istu magiju i našim dnevnim Ready-To-Wear kolekcijama.
Svaki dan sarađuješ sa nevjerovatnim estetama koje su, pored tebe, zadužene za uspjeh brenda. Zato smo se zapitali, kako uspjevate da se održite i rastete na tržištu, zadržavajući DNK gen?
Versace nikada nije bio samo kompanija- Versace je način života. Mi pravimo chinaware, dekor za enterijere i razne druge stvari koje dolaze pod ovim imenom. Trudim se da zadržim sve Giannijeve ideje vezane za Versace: naš poznati logo sa meduzinom glavom, barokni glam, kao i smjeli i provokativni stil modne kuće.
Može li se Versace nazvati porodičnom kompanijom?
Ne više. Mi imamo nezavisan upravni odbor, i sve odluke se donose putem glasanja.
Da li je to mnogo bolji način poslovanja?
Da. Nezavisni ljudi vam mogu reći šta je dobro, a šta ne. Možete razgovarati o bilo kakvom problemu i bićete sigurni da su oni iskreni. Pored toga, svi donose nove ideje i izazove. Ono što mi se najviše dopada kod ovog oblika upravljanja je da ljudi koji učestvuju u odboru nisu iz modnog svijeta, oni su pravi stručnjaci u nekim drugim oblastima.
Živimo u svijetu brze mode. Prema sociološkoj procjeni ljudi konzumiraju oko 8 milijardi odjeće na godišnjem nivou. Međutim, Versace nam predstavi do 10 kolekcija godišnje….
Slažem se, to je previše. Svaki dan sve više i više garderobe stiže u prodavnice, i čini se kao da se takmiče jedni sa drugima. To je zato što danas svako može da se bavi modom, zbog čega postoji veliki broj novih dizajnera i brendova. Moramo da se vratimo unazad, pravoj modnoj kulturi i onim brendovima čija filozofija se zasniva na kulturi. Ne morate da napunite svoju prodavnicu stotinama odjevnih komada, a onda da dodajete kolekciju za kolekcijom kako biste je dodatno dopunili. Dovoljno je da imate deset dobrih kreacija u svom showroomu, a zatim dodate još desetak kako biste osvježili asortiman.
I moderne tehnologije koje bi trebalo da olakšaju neke stvari, ponekad nam diktiraju nemoguć tempo…
To je tačno! Tehnologija sama po sebi postavlja ekstreman tempo, i ne može joj se svako prilagoditi. Klijenti žele sve više i više, i žele to odmah. Oni vide neku stvar, svidi im se i momentalno je kupuju- tako funkcioniše sistem misli klijenata.
Mi to možemo da postignemo uz našu drugu liniju, Versus, ali stvar nije tako jednostavna kada je riječ o couture kolekcijama. Više nismo u stanju da se prilagodimo novom tempu. Nekada smo nakon revije imali šest mjeseci za pripremanje imo odjeće, a sada nemamo više od dva.
Sada je pravo vrijeme za započinjanje konstruktivnog dijaloga između ljudi u industriji. Takođe mi je drago što vidim da je većina njih spremna da pronađe rješenje za zajedničke probleme, iako su konkurencija jedni drugima.
Postala si lice reklamne kampanje Givenchyja, što je jedinstven i nevjerovatan podvig. Kako je Riccardo Tisci uspio da te ubijedi?
Okrenuo me je i rekao: “Plašim se da te pitam zato što ćeš reči ne, ali da li bi bila dio moje nove kampanje?” Rekla sam “da”, a on nije mogao da povjeruje! Rad sa Riccardom je bilo nevjerovatno prijatno iskustvo, i mi smo se zaista dobro zabavljali. Sigurna sam da bi dizajneri trebalo da više razgovaraju jedni sa drugima i da sarađuju, ako žele da promijene industriju. Kada je riječ o zajedničkim problemima, onda ne bi trebalo više da postoje zavist i konkurencija.
Dok gledamo tvoj Instagram profil i druge profile na društvenim mrežama, lako je primijetiti koliko poštuješ ljude u svom timu. Možeš li da podijeliš neku tajnu za postizanje dinamičnog, efektivnog tima?
Niko ne može da postigne uspjeh bez podrške, i ja sam ponosna na ljude sa kojima radim. Mislim da je tajna to što sam okružena ljudima čiji ukus se razlikuje od mog. Na primjer, postoji jedna djevojka u jednom od mojih studija koja je pravi minimalista u svemu: ona uvijek nosi crnu odjeću i ravnu obuću, i nikada se ne šminka. Ona me je izazvala, i to mi se jako sviđa.
Nikada ne radim sa onim ljudima koji bezuslovno vole Versace. Radije se okrećem ljudima koji dovode u pitanje sve ono na čemu radim, i to mi zaista najviše pomaže da idem naprijed.
Ti zaista umiješ da otkrivaš talente, a to si dokazala svima kada si pozvala Christopher Kana, Jonathan Andersona i Anthony Vaccarella da rade za Versace. Nakon samo nekoliko kolekcija za Versus, Christopher Kane je dobio ponudu za kupovinu akcija svog brenda, Jonathan Anderson je postao kreativni direktor brenda Loewe, a Anthony Vaccarello je zamijenio Hedi Slimane u Saint Laurentu. Šta ti pomaže da otkrivaš prave talente? Da li je riječ o intuiciji?
Mislim da je za to odgovorna moja intuicija. Ne dozvoljavam sebi da se ponavljam, zbog čega sam uvijek u potrazi za inspiracijom. Volim mlade talentovane ljude, i uvijek se trudim da prihvatim i podržim njihovu kreativnost. Nikada nisam ljubomorna ako je neko nadareniji od mene, ili je u stanju da brže daje nove ideje. Uvijek se trudim da razvijem pozitivan i konstruktivan dijalog sa mladim ljudima koji pripadaju novoj generaciji, kako bismo na kraju zajedno pokušali da nađemo zanimljivo rješenje. Uvijek morate da se krećete i da izazivate sebe.
Da li je to tajna tvog uspjeha?
Moja tajna je da nikada ne prestajem da radim. Razmišljanje o idejama je neka vrsta navike za mene, dok je informacija ključni koncept koji se odnosi na sve aspekte života.
Izvor: elle.rs