Već šesnaest (16) godina na području Tuzle, Tuzlanskog kantona, Bosne i Hercegovine i regije, Udruženje „Mladi Tuzle“ i Pozorište mladih Tuzle kontinuirano realizuju primjenu drame u odgoju. Taj specifičan model primjene drame kao sredstva u odgoju realizuje se kroz projekat „Dramski studio za djecu, mlade i odrasle“ koji iza sebe ima preko 8500 korisnika i polaznika, 91 produciranu pozorišnu predstavu, učešće na 23 regionalna festivala, 55 prvih nagrada za različite segmente djelovanja i rada, preko 69 partnerstava i saradnji.
Nakon dugogodišnjeg iskustva primjene drame u odgoju i rezultata postigutih u radu sa djecom, mladima i odraslima, začela se ideja o pokretanju primjene drame u obrazovanju, po modelu kreativne dramske pedagogije. Od 2018. godine realizovan je dvogodišnji, sistematični i istraživački rad Pozorišta mladih Tuzle i Udruženja „Mladi Tuzle“ o opravdanosti osnivanja jednog inovativnog modela škole, pri čemu su anketirani roditelji i učenici, obavljene pravno-ekonomske i pedagoško-umjetničke konsultacije sa relevantnim institucijama obrazovanja Tuzlanskog kantona, te drugim ustanovama, udruženjima, fondacijama i pojedincima iz oblasti obrazovanja, odgoja, kulture i umjetnosti u regiji. Rezultati rada prikazani su kroz elaborat o društveno-ekonomskoj opravdanosti osnivanja „Savremeno-umjetničke škole“ u Tuzli, na osnovu kojeg je Ministarstvo obrazovanje i nauke Tuzlanskog kantona izdalo Saglasnost za osnivanje privatne ustanove Mješovite srednje „Savremeno-umjetničke škole“ Tuzla. Podršku inicijativi osnivanja dale su različite ustanove obrazovanja, odgoja i umjetnosti u regiji.
Škola se osniva u skladu sa Zakonom o srednjem obrazovanju i odgoju Tuzlanskog kantona, u namjeri da se u Bosni i Hercegovini ponudi jedan inovativan pristup obrazovanju djece i mladih, razvijajući kod učenika kompetencije za XXI stoljeće.
Ovo je prvi primjer u BiH i rijedak primjer u Evropi da se osniva srednja škola koja će upravo po savremenom i originalnom konceptu kreativne dramske pedagogije i primjene drame u odgoju i obrazovanju raditi na jačanju kapaciteta učenja i kompetencija pojedinca. Koncept obrazovanja i odgoja ima namjeru prevazići nedostatke tradicionalnih načina obrazovanja i učenja, te osposobiti učenike da, vještine stečene po ovom modelu obrazovanja i odgoja, funkcionalno koriste u različitim životnim situacijama i svim daljim nivoima obrazovanja. Učenici će se obrazovati za savremena zanimanja u polju umjetnosti, društvenih i humanističkih nauka, kombinacijom općeobrazovnih predmeta po gimnazijskom planu i programu rada i stručno-umjetničkih predmeta koji su inovacija u obrazovnom sistemu BiH i predstavljaju autorsko djelo osnivača. Srednjoškolci Savremeno-umjetničke škole u Tuzli će biti ravnopravni sa drugim srednjoškolcima Tuzlanskog kantona pri polaganju eksterne mature, što omogućava nastavak obrazovanja na fakultetima/akademijama umjetnosti, društveno-humanističkih, filozofskih, prirodno-matematičkih, informacionih, ekonomskih, pravnih, medicinskih i edukacijsko-rehabilitacijskih područja obrazovanja. Prve dvije godine školovanja akcenat se stavlja na razvijanje ličnih kapaciteta, vještina, snaga i osvještavanje deficita u ličnosti i karakteru svakog učenika, a treći i četvrti razred praktično-teorijski rad usmjeren je na upoznavanje i istraživanje zajednice, problema i potreba u društvu, te pokretanje projekata od značaja za lični, ali i razvoj društvene zajednice. Kod učenika se svjesno razvija poduzetnički duh, samostalnost u pokretanju angažmana i poslova, pri čemu se umjetnost koristi metod i sredstvo komunikacije sa zajednicom. Inicijativu osnivanja Savremeno-umjetničke škole podržali su kantonalni i gradski nivoi vlasti.
Upis učenika prve generacije planiran je školske 2021/2022. godini za smjerove „Izvedbeni animator dramske umjetnosti i edukacije“ i „Omladinski lider“. Zanimanja su usklađena sa Standardnom klasifikacijom zanimanja Federacije BiH.