Samra Mešić, dvadesetsedmogodišnjakinja iz Tuzle, prkosi predrasudama okruženja. Nakon završetka prvog ciklusa studija i zvanja bachelor-a primjenjene biologije, 2017. godine upisuje master studij, smjer genetika i molekularna biologija. Ljubav prema naučnim istraživanjima njeguje kroz svoj posao u kompaniji P3 diagnostics, gdje radi na poziciji genetičkog kuratora, a sa nama je razgovarala o ideji i priči koja stoji iza njenog vlastitog brenda prirodne kozmetike Seeds&Trees.
Šta te navelo na odluku o osnivanju vlastitog brenda?
Oduvijek su me zanimali procesi koji se kriju u pozadini onoga što vidimo. Još kao dijete sam bila veoma kreativna, što se nastavilo i u srednjoškolskim danima kada se prvi put pojavila želja za stvaranjem nečega što bi bilo korisno meni ,ali i široj masi. U sjećanju mi je ostala tadašnja moda i ukrasi za kosu koji su za nas u Tuzli bili slabije dostupni i vrlo često po nepristupačnim cijenama. Tada sam prvi put napravila sebi ukras za kosu od stare marame i mislim da ću zauvijek pamtiti taj osjećaj zadovoljstva mene, tinejdžerke, koja je svojim rukama napravila nešto. Tokom studija pojavili su mi se određeni problemi sa kožom i tako se javila ideja da za sebe napravim neku prirodnu kozmetiku. Nakon što sam napravila sapun i piling za tijelo za vlastitu upotrebu, nastavila sam istraživati i tako sam ušla u svijet prirodnih ulja, prirodnih putera i otkrila sve dobrobiti prirodne kozmetike. Mogu reći da je to trenutak kada sam donijela odluku da osnujem vlasitit brend prirodne kozmetike.
Svoju liniju proizvoda prirodne kozmetike najavila si rečenicom “let the journey begin”. Kako je izgledao početak tog putovanja?
Nakon što sam odlučila napraviti iskorak i osnovati vlastiti brend, istraživala sam o tome što mogu da ponudim. Nastojala sam kreirati autentične recepte koji bi dali nešto više mojim kupcima. Naravno, dosta razmišljanja bilo je usmjereno i na sam naziv brenda Seeds&Trees. Osim istraživanja o načinu proizvodnje i recepturama, dosta sam vremena posvetila i marketing istraživanju. Budući da sam prvi logo sama dizajnirala i tako se okušala i u grafičkom dizajnu, mogu reći da je osnivanje vlastitog brenda za mene bio i jedan kvalitetan proces učenja. Nakon nekoliko mjeseci provedenih u istraživanju i učenju, 29. januara 2019. godine Seeds&Trees putovanje je započelo. Od početka sam se vodila time da svaki proizvod, ukoliko je kvalitetan, ima svog kupca, što je moja vodilja i nakon godinu dana. Nastojim biti najbolji ambasador svog brenda jer sam sigurna da na taj način kupci stiču povjerenje u mene i moje proizvode.
U čemu si pronašla inspiraciju za svoje proizvode?
Inspiracija se pojavila nakon što sam za sebe napravila prvi proizvod. Prvi put kada sam napravila nešto veću količinu, proizvode su isprobale mama, sestra, prijateljice i njihove pohvale bile su ta prva motivacija za sve dalje korake. Želja da stvaram nešto svoje inspirisala me za dalje proizvode i navela na istraživanje o mogućnostima koje se nude u ovom poslu. Nastojala sam svoj hobi pretvoriti u posao, kako bih što kvalitetnije provodila svoje slobodno vrijeme. Smatram da sam kroz Seeds&Trees na dobar način povezala svoju primarnu struku sa čitavom pričom brenda, budući da je veliki broj ideja došao zahvaljujući znanjima koja sam stekla tokom studija.
Koliko je zapravo važna prirodna kozmetika u njezi kože lica i tijela?
Smatram da je njega kože jako važna budući da je koža naš najveći organ. Sve što stavljamo na našu kožu, prodire i u naše tijelo. Proizvodi koji su nastali hemijskim putem mogu imati prividan trenutni pozitivan efekat na koži, ali na dugoročnom gledištu na naš organizam ostavljaju štetnije posljedice. U ovom slučaju je bitno istaći da su ta ulja koja se koriste u prirodnoj kozmetici ulja koja se mogu koristiti i u ishrani. Biljna hladno cijeđena ulja i puteri u raznim kombinacijama kada prodiru kroz kožu imaju i pozitivna dejstva na naš organizam.
Svoj brend od prvog dana promovišeš putem Instagrama. Koje su po tvom mišljenju prednosti Instagrama u odnosu na druge društvene mreže?
Svi smo svjedoci toga da je Instagram trenutno najpopularnija društvena mreža. Veliki broj ljudi danas ga koristi u svrhu promovisanja svojih proizvoda ili usluga. Jedan od najboljih primjera za mene koji jasno definiše koliko je ova društvena mreža jaka promocijska platforma jesu profili koji promovišu poljoprivredne proizvode na ovaj način. Također, jedan od ključnih razloga zašto sam odlučila koristiti Instagram kao platformu za promociju Seeds&Trees proizvoda jeste to što vizuelnim prikazom predstavljam svoje proizvode.
Tri stvari koje bi istakla kao najljepše u svom poslu?
Kada čovjek uživa u svom poslu, i najmanji uspjeh postaje neka velika lijepa stvar. Kao nešto najljepše u mom poslu prvenstveno bih istakla pozitivan feedback od ljudi, koji je zasigurno veliki pokretač za dalje korake. Naravno, ono što je također prelijepo u ovom poslu jeste momenat u kojem vidim da je moja priča bila inspiracija i motivacija za nekoga. Za mene je jako bitno da kroz svoje proizvode potičem ljude da se okrenu prirodi i bogatstvima koja se kriju u svemu što nam priroda daje.
Podijeli sa nama svoju jutarnju rutinu njege lica.
Većinom koristim svoje proizvode ujutro. Umivam se sa nekim od svojih sapuna. Nakon toga koristim neki hidrolat za lice, ružu ili smilje. Kada se to osuši nanosim kremu. Nekoliko puta sedmično između ta dva koraka uradim piling lica.
Kako izgleda tvoj radni dan?
Pored Seeds&Trees , ja imam i svoj primarni posao koji radim po standardnom vremenu od 08:00 – 16:00. Inače sam jutarnji tip i jutro mi predstavlja najvažniji dio dana. Nakon treninga i jutarnjih rutina, idem na posao. Bavim se poslom koji stvarno volim i koji me ispunjava, tako da ti sati stvarno brzo prođu. Nakon toga, popodnevne sate posvetim svom malom privatnom biznisu.
Kako se motivišeš?
Najviše se sama motivišem. Izazivam sebe i pomijeram vlastite granice, stvarajući tako ličnu satisfakciju.
Tri riječi kojima bi se opisala?
Ambiciozna, tvrdoglava i uporna.
Motivaciona poruka za naše čitateljke?
Vjerujte u sebe i ne odustajte, jer Vi to možete!