Danas 13.04.2019. je u Pozorištu mladih, Narodnom pozorištu Tuzla i Gradskoj vijećnici održano 16 novih panel diskusija uz fenomenalne govornice iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovačke, Češke, Mađarske, Francuske, Sjeverne Makedonije, Njemačke i SAD.
U Narodnom pozorištu od 11:00 se održala panel diskusija “Proudly made in BiH” podržane od strane YEP-a. čije su govornice bile uspješne poduzetnice koje su predstavljale svoje biznise: Amra Žužić Bećirbegović ispred brenda Bamba – poduzetnica, supruga i zaljubljenica u izazove, Džana Hamedović ispred brenda Kloko, produkt dizajnerica (nosiljke za bebe) i osnivačica OD “Klolo dizajnerski studio”, Irena Bibić, vlasnica krojačke radnje „Baby kutak“ koja se bavi proizvodnjom tekstilne opreme za bebe i trudnice, Alisa Mujkanović, vlasnica obrta “Bogda rukotvorine”, Hana Sirćo, modna dizajnerica i osnivačica brenda „H FASHION design“ koja je na Milano FASHION week izabrana među 20 najboljih dizajnera, Jasmina Čehaja vlasnica krojačog salona “Yasmeen's Design”, Olivera Torbić ispred “Burzika Unique” brenda i Ivana Martinović ispred brenda „Funky Guerrilla“.
Od 11:50 u Narodnom pozorištu počeo je drugi panel na temu „HOW TO DISCOVER AND CREATE OPPORTUNITY?“ sa moderatorom Almirom Peštekom i govornicama Fahrudinom Kabil, Eminom Jakubović, Jitkom Jetlebovom i Ingrid Šurovom iz Češke, te Andreom Ferenzi iz Mađarske.
Kabil je istakla da voli svoj posao jer je jako inspirativan i pruža mogućnosti da se izrazite, dok je Jakubović ispred „EM galerry concept store“ kazala kako je uspeh neminovan kada radite ono što volite.
Jeltebova je pričala kako je osam godina je bila menadžerica u firmi, te je htjela donijeti neku promjenu i raditi na vrijednosti firme i grada.
Shvatila sam da je moja misija rad sa ljudima, motivisati ih i inspirisati. NEMOJTE ODUSTAJATI, IMAJTE CILJ I VIZIJU, niko ne može sam ostvariti svoju viziju, upoznajte ljude, ženama je podrška jako važna osobito kada pokreću posao, zbog toga se okružite pozitivnim ljudima i podrškom, rekla je Jetlebova.
Šurova je ispričala kako je osjetila potrebu za promjenom svog života i života svoje porodice.
Moja motivacija je bila moja baka koja mi je usadila ideju o napretku i borbi za samu sebe, zaključila je Šurova. Moj stav je uvijek bio pozitivan, važno je biti entuzijasta i naporno raditi i truditi se, budite spremni da napravite korak u svakom trenutku, dodala je Ferenzi.
Od 12:50 u Narodnom pozorištu se pričalo o tome kako mali biznisu mogu i trebaju li uopće rasti. Panelistice su bile: Nada Budiša, Dasa Pechova iz Slovačke, te Hana Kočkova i Lucie Butcher iz Češke, a moderatorica je bila Azra Atagić-Ćatović.
Kočkova se bavi se iznajmljivanjem usluga u obrazovanju i vodi kompaniju povezuje učitelje i studente s ciljem olakšavanja svih studijskih teškoća učenicima i studentima.
Najvažnije je poznavati dosta ljudi jer se tako otvaraju nove prilike i preporuke, kazala je Kočkova.
Butcher je vlasnica firme za prevođenje “The best traslation”.
Ako želite rasti, morate prije svega neke stvari pustiti iz života, te se suočiti sa strahom, objasnila je Butcher.
Budiša je sekretarka Savjeta za žensko preduzetništvo koje radi na jačanju žena u privredi. Kompanija obuhvata preko 200 žena.
Umrežavanje je izuzetno važno, povezivanje sa ženama u zemlji i regionu olakšavaju saradnju i širenje, dodala je Budiša.
Pechova ima svoj brend kafe u Slovačkoj, te je istakla kako ništa ne dolazi preko noći.
Moja ideja nastala je iz potrebe da zarađujem dovoljno za život svog djeteta i porodice. Morali smo se prilagoditi tržištu i napraviti mnoge promjene. Ključ je znati šta želite i neustrašivo donijeti odluku, zaključila je Pechova.
U 13:45 počela je odlična panel diskusija „ACT LOCAL THINK GLOBAL: NEW MARKETS AWAIT“ sa moderatorom Zlatkom Berbićem. O tome kako napraviti biznis u svojoj lokalnoj zajednici, a promišljati o globalnom širenju govorili su Blanka Turturro iz Češke ispred globalne biznis organizacije “Slow Food” koja globalno promoviše lokalnu tradiciju, navike i hranu; Edita Randova koja je već 18 godina umjetnička direktorica muzičkog festivala u Češkoj; Katalin Hajós ispred Association For Women's Career Development, Hungary, te Mirsada Mehmedović Ventruini i Andrea Softić iz BiH.
Mehmedović je istakla kako na lokalnu zajednicu prenose ono što je proizvedeno negdje drugo, dok je Softić rekla kako se putem lokalnih zajednica ženama se treba dati podrška u razvijanju poslovnih ideja i mogućnosti.
Mi žene možemo sve, zaključila je Softić.
Hajós je dodala da njihova Asocijacija podržava i podstiče žene članice da šire svoje ideje, što smatraju važnim za sve koji žele proširiti sfere i područja djelovanja.
Panel diskusije sa fantastičnim govornicama i odličnim temama traju do 14.04. u Tuzli u okviru drugog Festivala savremene žene.
Podsjećamo kako se tokom Festivala u partnerstvu sa udruženjima poslovnih žena iz Slovačke, Češke Republike i Mađarske a pod pokroviteljstvom Višegradskog fonda, održava i OWEN Summit.
Owen summit je jedinstvena prilika za povezivanje žena preduzetnica, podsticanje brojnih partnerstava i zajedničkih poduhvata a upravo su poduzetnice ovih panela bile učesnice OWEN SUMMIT-a.
Velike zahvale sponzorima koji su podržali Festival savremene žene 2019.:
Sparkasse bank, Meggle, EmGallerie, Deon, Centralno grijanje Tuzla, Grawe osiguranje, Menprom, Mastercard, Kabil, Kypers, Telefunken, Profine, Prolab, Mi-Bospo, Orbico Beauty, Podravka, Cine -Star, Violeta, Olimpija, Vegamix, Povratak, Narodno pozorište Tuzla, Centar za kulturu Tuzla, Mona, Kozmetičko frizerski studio Ogledalce, Solana Tuzla.