„Leži Beg“ je brend iz Banjaluke čiji je idejni tvorac Una Dakić, jedna od dvoje ljudi koji stoje iza tima „LU Architects“. U posljednje četiri godine, koliko Una aktivno radi na uređenju životnih i poslovnih prostora, uvidjela je da postoji potreba za lazy bag-ovima, a posebno kada su u pitanju mlađi ljudi, bračni parovi, kao i kompanije koje imaju savremeni pogled na uređenje radnog okruženja.
Pored toga, oduvijek je željela kreirati sopstveni proizvod, jer ju je uvijek interesiralo kako bi se snašla u tom polju, a naročito kako bi kreirane proizvode plasirala. Na odluku da postane preduzetnica najveći uticaj su imali članovi uže porodice, jer se oni, i danas, zapravo bave privatnim poslom. Relevantno radno iskustvo ili barem iskustvo koje joj je u mnogome pomoglo u uspostavi sopstvenog biznisa dobila je u firmi, u kojoj je nakon završetka fakulteta imala priliku raditi. Kako sama kaže, imala je sreću raditi u produktivnom radnom okruženju kod poslodavca koji respektuje svoje zaposlene i nesebično dijeli znanje i iskustvo.
Vodeći se vizijom da jednoga dana ima svoj biznis, odlučuje se da, pored redovnog posla, sa partnerom a danas suprugom, osnuje dizajnerski studio „LU Architects“ fokusiran na projektovanje i dizajn enterijera.
Neosporno je teško i zahtjevno balansirati između dva posla, pa je Unina odluka da napusti posao koji je imala „na neodređeno“ bila, iako neuobičajen u našim uslovima, za nju sasvim logičan potez. Kako kaže, nemoguće je raditi dva različita posla a biti vrlo uspješan u oba. Ljubav prema dizajnu je prevagnula.
Unini razlozi za pokretanje biznisa ponajviše proizlaze iz iskustva koje ima u dizajnu enterijera, a uvidjela je da je ponuda dizajnerskog namještaja u BiH vrlo mala, te da se uglavnom radi o uvoznom namještaju. U isto vrijeme, u BiH imamo vrlo kreativne i stručne ljude koji tržištu mogu ponuditi isti kvalitet. Klijenti često žele lazy bag-ove u svom prostoru ali je njihova ponuda na tržištu vrlo mala – zasniva se na tek jednom modelu u nekoliko varijacija boje, bez dizajnerskog štiha i nerijetko od nekvalitetnih materijala. Potreba tržišta je izrodila kreiranje poslovne ideje i brand „Leži Beg“.
„Leži Beg“ – lazy bag-ovi unikatnog dizajna – je trenutno dostupan u tri različite varijante, od kojih je najatraktivnija multifunkcionalna fotelja sa mekanim punjenjem i kvalitetnim štofom. Dolazi u sivoj boji sa mogućnošću personalizacije u vidu odabira boje čvrstog šava. Ono što je specifično za ovaj lazy bag, pored njegovog oblika, jeste da je u potpunosti savremen proizvod prilagođen svakodnevnoj upotrebi u smislu da sadrži i džepove sa strane u koje se mogu odložiti mobilni telefoni, tableti ili laptop računari. Ovi džepovi na svojim krajevima imaju i rupe za kablove, tako da se baterije ovih uređaja mogu nesmetano puniti. Drugi proizvod je manji tabure, koji obično dolazi u paru sa foteljom, ali se može i odvojeno naručiti preko web-shopa. I treća vrsta lazy baga, koju imaju u ponudi je klasična vreća, dostupna u više boja. Ono što je također bitno naglasiti je da su izrađeni od kvalitetnih materijala koji su djelimično otporni na vodu.
Una je dugo odgađala realizaciju ove ideje, jer su je obaveze nekako uvijek odvlačile na drugu stranu, no kada je saznala za YEP Inkubator poslovnih ideja, odlučila se prijaviti. Ono što joj je konkretno pomoglo unutar Inkubatora jesu poslovna edukacija, kreiranje biznis-plana i analiza tržišta. Prije obuke, Una je imala vrlo površno znanje iz poslovne ekonomije i preduzetništva. Sada je njen stav da bi ovakva vrsta edukacije trebala biti obavezna u školama.
Njoj i njenom timu je mnogo značila i finansijska podrška, no ističu da im je ipak edukativni dio mnogo važniji i da im je unaprijedio ideju za koju su sigurni da će biti veoma uspješna. Naglašava da u samoj realizaciji poslovne ideje nije imala konkretnih problema, ali da su tu ključnu ulogu odigrali iskustvo u dizajnu enterijera te kontakti stručnih ljudi iz branše. Preostalo je razraditi ideju kvalitetno.
Kada je u pitanju sistem rada, Unin tim sam osmišlja proizvod, nabavlja najkvalitetnije sirovine i na kraju angažira stručno osoblje za šivenje lazy bagova, prema njihovom dizajnu i nacrtima. Proizvod se može naručiti preko web-stranice, a dostava se vrši besplatno na kućnu adresu širom Bosne i Hercegovine. Prije samog otvaranja prodaje, Una je osmislila online-kampanju koja je obuhvatala društvene mreže, kao i odbrojavanje na web-stranici, čije je osnovno pitanje bilo „Gdje leži beg?“. Kampanja je bila izuzetno uspješna, jer je u tom periodu broj pregleda i interakcija na društvenim mrežama bio veoma visok.
U narednom periodu „LEŽIBEG“ tim će i dalje raditi na osmišljavanju promocije i kampanja na društvenim mrežama, kako bi brend održali aktuelnim. Planovi su da se napreduje polako, te da kvalitet proizvoda i zadovoljni kupci budu na prvom mjestu. Svakako, vremenom se planira i proširivanje ponude proizvoda. Imaju veliki broj ideja ali ne žele „srljati“ kako bi izbjegli potencijalne greške. Sami ističu da su osnovne karakteristike i prednosti njihovog brenda specifičan i moderan dizajn, kvalitetni materijali, kao i činjenica da je u pitanju domaći proizvod.
Una naglašava da je teško dati neke savjete budućim preduzetnicima, jer i sam njen tim svakodnevno sluša savjete od iskusnijih kolega, ali misao koja joj je možda ostala i kao najupečatljiviji detalj kroz Inkubator poslovnih ideja je: Ukoliko te nešto zanima, pitaj!
Projekat zapošljavanja mladih (YEP) koji podržava Vlada Švicarske u partnerstvu sa više od 30 lokalnih zajednica (općine, gradovi i kantoni) razvio je program za razvoj poslovnih poduhvata pod nazivom YEP inkubator poslovnih ideja. U okviru YEP inkubatora poslovnih ideja je samo u 2018.godini pokrenuto preko 100 biznisa.