Ukoliko vam se čini da sa svakim novim otvaranjem emaila, na vašu adresu odmah stiže bezbroj novih upita i ponuda koje čekaju vaš odgovor, jasno je da vam ovo sredstvo komunikacije itekako važno u vašem poslu te da oduzima dosta vašeg vremena. S druge strane, u današnje doba, dopisivanje putem mailova zna potrajati mjesecima, a uz sve obveze na to do listi, pisanje i odgovaranje na email upite kao da upije svo radno vrijeme. Uz to, ako nemamo dovoljno fokusiranosti i produktivnosti, jedan odgovor zna ukrasti više vremena od predviđenog. I krug postaje začaran.
Zbog toga je prvi savjet uspješnih managera da svoj radni dan organizirate tako što jutro rezervišete za najteže obaveze, podne za one lakše, a poslijepodne izdvojite pola sata za odgovaranje na email. Time ćete prekinuti stalno otvaranje ikone za pristup elektronskoj pošti i iskoristiti vrijeme na najbolji mogući način. Naravno, ujutro pregledajte postoji li slučajno email koji zahtjeva vaš hitan odgovor, a sve ostale upite ostavite za kasnije. Prilikom pisanja emaila postoji par nepisanih pravila koja će pomoći da se vaš upit istakne, pokaže vašu profesionalnost te pomogne vam u ostvarenju jakih veza. Ovo su trikovi koje koriste uspješne dame.
#EMAIL UVIJEK ZAPOČNITE SIMPATIČNO I PRISTUPAČNO
Ukoliko želite stupiti u kontakt s novim klijentom, itekako je važno da kroz pismenu formu ostavite simpatičan utisak, ne preformalan, ali opet ne preopušten. Iako biste možda da je sastanak uživo, brzo ostavili dobar utisak na vašeg sagovornika, sada jedino imate alat emaila, zato pazite da u uvodu emaila imate prijateljski pristup. Ukoliko niste sigurni, uvijek možete birati nešto formalniji pristup, a onda dozvoliti da vaš sagovornik postavi ton vašeg dopisivanja. Vaš email mora biti i ličan ako želite ukrasti nečiju pažnju. Uvijek dodajte ime osobe kojoj se obraćate u početku emaila. A onda mini razgovor o uspješnosti početka nove radne sedmice na početku emaila ili vremenu (rečenica ili dvije) mogu biti simpatičan početak vaše poslovne saradnje. Uradite domaću zadaću i saznajte sve o osobi i kompaniji koju kontaktirate. Na osnovu toga znat ćete kako vaša komunikacija tačno treba započeti.
#BUDITE JASNI, KONKRETNI I PAZITE NA GRAMATIKU
Dakle, bez pjesničkih slika, prevelikih opisivanja i rečenica koje smo dodavali u zadaćnicu kakve smo radili u osnovnoj školi.
Uvijek pazite da vaš email ima mini uvod, početak radnje i zaplet, te zaključak. Svaka od ovih tački treba biti odvojena s barem jednim praznim redom kako bi bila preglednija, a unutar svake tačke trebate biti konkretni i jasni. Koristite se alatima za uređenje emaila – numerisanje uz pomoć sitnih tačkica je odlično ukoliko imate pobrojati više obveza, prijedloga ili uslova. I uvijek dva puta pregledajte gramatiku. Ne želite da ona bude razlog zašto vas neko smatra neprofesionalnim.
#POMNO BIRAJTE KLJUČNE RIJEČI
U samom predmetu emaila, ali i u tekstu emaila. Riječi poput novo, relevantno, zagarantovano, odmah, dokazano, personalizirano – odmah kradu pažnju osobe koja čita email i pomažu da osoba izdvoji više vremena za komunikaciju s vama. Ovisno o predmetu vašeg emaila, pazite da kroz srž emaila koristite izraze koji imaju snažnu poruku, pokazuju vaše vrijednosti i izdvajaju vas od ostalih.
#IZBJEGAVAJTE RIJEČI U NASLOVU EMAILA KOJI ČINE DA VAŠA PORUKA IZGLEDA POPUT SPAMA
Bez senzacionalnih naslova i nipošto nemojte da vaš naslov emaila sadrži riječi FW, čime pokazujete da ste važan email novom klijentu proslijedili bez imalo truda da vašu poruku personalizirate samo za njega. Budite što koncizniji i precizniji u kreiranju naslova emaila.
Izvor: modamo.info