Najvoljeniji automobil u historiji kompanije Fiat, legenda koja je od Italijana načinila vlasnike automobila, kao i svjetski ambasador države iz koje dolazi, danas obiležava svoj 60. rođendan kroz poseban događaj koji proslavlja njegovu historiju, kao i stil i dizajn koji su ovo vozilo učinili slavnim širom svijeta.
Nije slučajno da je ovaj automobil uvršten u stalnu postavku MoMA-e, Muzeja savremene umetnosti u Njujorku.
“Neupitna je činjenica da je Fiat 500 ostavio trag na historiju auto-industrije, a podjednako je tačno da on nikada nije bio samo automobil”, istakao je Olivije Fransoa, direktor brenda Fiat, kao i direktor marketinga Grupe FCA.
“Za 60 godina svoje historije, Fiat 500 je nadišao svoju materijalnu manifestaciju, ušavši u kolektivno pamćenje i postavši legenda, koja sad ima čast što je priznata od strane MoMA-e i postao je dio postavke muzeja, kao priznanje njegovoj umjetničkoj i kulturnoj vreijdnosti.”
“Fiat 500 je legenda historije auto-industrije koja je izmijenila način dizajniranja i proizvodnje automobila u Italiji”, izjavio je Martino Stierli, glavni kustos odjeljka arhitekture i dizajna “Phillih Johnson” u MoMA-i. “Dodavanje ovog nepretencioznog remek djela našoj kolekciji omogućuva nam da proširimo priču automobilskog dizajna na MoMA način”.
Model koji se od danas nalazi u postavci muzeja MoMA, je primjerak serije 500 F, najpopularniji Fiat 500 u historiji, koji se proizvodio od 1965. do 1972. godine.
Fiat-ov “sjajni mali automobil” je momentalno požnjeo uspjehe širom svijeta, a zahvaljujući motoru zapremine 499,5 cm3 sa 18 KS, postizao je najveću brzinu od 95 km/h. Proizvedeno je preko 4.000.000 jedinica u periodu između 1957. i 1975. godine. Od novog Fiata 500 iz kasnih pedesetih godina prošlog vijeka do snažnijih varijanti Sport, a potom i D , nakon kojih je slijedila i verzija F, koja drži rekord po broju proizvedenih primjeraka, do udobnije verzije L, a naposlijetku i R.
Fiat 500 nije samo simbol masovnog vlasništva vozila. Vremenom je postao i legenda stila i dizajna. Prepoznatljiv dizajn nadahnjivao je maštu umjetnika, koji su odgovarali elegantnim, ekskluzivnim i sportskim interpretacijama. Pošlo mu je za rukom da sačuva identitet ostajući mladolik tokom 60 godina historije, životnih stilova, mode i društvenog života. Uspješan automobil, ali i kulturni fenomen na glavnoj pozornici već 60 godina, koji nikad ne izlazi iz mode. Sa predstavljanjem nove generacije 2007. godine, Fiat 500 se pojavio u različitim originalnim i cool interpretacijama, kako u hečbek, tako i u kabrio izvedbi, sa nizom izuzetno uspješnih posebnih izdanja (kao što su 500 by Diesel, 500 Gucci i 500 Riva).
Brojke predstavljaju potvrdu uspjeha: Fiat 500 je najprodavaniji automobil u Evropi, prvoplasiran u osam zemalja, a među prva tri na još šest tržišta. Verzija iz 2007. godine prodata u je više od 2 miliona primjeraka za svega 10 godina i pobrala je brojne nagrade od svog prvog pojavljivanja, uključujući i nagradu za automobil godine, kao i nagradu za dizajn “Compasso d’oro” (Zlatni kompas).
Model 500 simbol je italijanske kreativnosti, koji je oduvijek nadahnjivao umjetnike i dizajnere širom svijeta, postajući legenda ljepote i umjetnosti. Danas, ovaj model ide korak dalje tako što prerasta u umjetničko djelo pored drugih velikih djela italijanskog dizajna, a opet ostaje “Zauvijek mlad”.
Sretan rođendan 500!
Izvor: Grazia.rs