“Kada ste aktivni na društvenim mrežama i uz to dijelite sa publikom zanimljiv sadržaj poput profesionalnih streetstyle fotografija ili pak onih malo manje profesionalnih, ali ipak podjednako zanimljivih fotografija iz stana onda vas primjete strani klijenti koji vide potencijal za reklamiranje. Imala sam tu sreću da sarađujem sa divnim ljudima i uz to uživam u poslu koji volim”, ispričala nam je Ajla.
Potvrdila nam je to i Nermana, čiji je blog Maniana nastao tako što je počela fotografisati sve što joj je u tom trenutku života privuklo pažnju (putovanja, fotografije vjenčanja, makeup i hairstyle) koje je dopunila kraćim tekstovima i recenzijama. Nermanu je ubrzo zapratilo mnogo ljudi širom Balkana, a prve saradnje ostvarila je nakon godinu dana.
“Ukoliko držite do kvaliteta prilike će se same ukazati. Ipak, zarada je daleko od unosnog pogotovo na našim prostorima. U vidu džeparca ipak, možete zaraditi“, rekla je Nermana.
Perspektivan hobi
Modne blogerke zarađuju oglašavanjem, prmocijom brendova ili učestvovanjem u njihovom stvaranju. Načina za zaradu je mnogo, ali da to još uvijek to nije previše unosno zanimanje rekla nam je i Ajla.
“Na našim prostorima ovo zanimanje tek stiče popularnost, a samim tim i zarada se povećava. Nije priznato niti unosno kao u mnogo razvijenijim zemljama ali tržište sve više uviđa potencijal i vrijednost platformi kao što su blog i Instagram“, rekla je Ajla.
Svoju ljubav prema modi kroz blog iskazuje i Adela Brakić, Travničanka s adresom u Norveškoj. Naglašava da jeste lako napraviti stranicu na blog platformama, ali da je mnogo teže postati popularan. “Preko noći” je uspjelo rijetkima, a za uspjeh je, kaže, ključno biti ažuran, objavljivati interesantan sadržaj i održavati interakciju s čitateljima.
“Moram naglasiti da to i nije ‘unosno’ koliko ljudi misle. U Bosni je malo teže od bloga napraviti posao, ali sigurno je moguće. Znam nekoliko djevojaka koje od toga žive i ne žale se, ali definitivno treba proći puno vremena i uložiti dosta truda dok ne dođete na taj neki nivo”, rekla je Adela.
Slično mišljenje ima i Selma Bijedić, modna kreatorka i apsolventica dizajna iz Mostara koja stoji iza bloga “The art of style“. Blog je pokrenula prije pet godina, a tek prije dvije godine ostvarila je ozbiljne saradnje i počela zarađivati od svog hobija.
“U Bosni i Hercegovini je i dalje nemoguće živjeti od bloga, ali s druge strane istina je da se od bloga može poprilično dobro zaraditi. Zarada dolazi na mahove, u zavisnosti od toga koliko imate saradnji u mjesecu“, rekla je Selma.
Smatra da je situacija u BiH znatno komplikovanija zbog toga što je blog postao sredstvo medijskog lansiranja i eksponiranja.
“Kao što su godinama svi bili stilisti, pa poslije toga PR menadžeri, sada su svi blogeri. Postoji samo snažna čežnja za što bržim i masovnijim eksponiranjem po svaku cijenu. Zbog toga, u drugi plan pada niz itekako talentiranih domaćih blogera čija osobna estetika, misli i teme simboliziraju najorginalniju arteriju budućnosti bh. mode scene“, kaže je Selma.
Biti drugačiji
Naše sagovornice su saglasne da nema posebnog recepta kako postati uspješan bloger, a da će se u poplavi djevojka koje putem društvenih mreža dijele svoj stil izdvojiti i opstati kvalitet.
“Ono što vrijedi ostat će i postati smjernica i orijentacija. Ne postoji neki poseban recept kako postati uspješan bloger, ali je veoma važno biti svoj i promovisati svoj stil koji je jedinstven i pripada samo vama“, rekla je Selma.
Nermana smatra da smo svi blogeri, a da je individualnost ključna ukoliko želite da vas neko izdvoji od ostalih.
“Ključ toga da vas neko izdvoji od ostalih jeste individualnost. U tome je veličina bloga kao i ključ uspjeha. Budite svjesni koliki utjecaj zapravo imate kada ste ono što jeste jer smo svi unikatni i time sebi garantujete da vas niko, nikada neće moći kopirati, ma koliko se trudio“, objašnjava Nermana.