1. Pitaju i pritom budu vrlo određeni
Ljudi koji uvijek dobiju ono šta žele, znaju kako izraziti da nešto žele. Oni su u svakom trenutku svjesni toga da im drugi ne mogu čitati misli ili nagađati šta zapravo žele. Zbog toga će se uvijek jasno izraziti oko vlastitih želja. Za jasno izražavanje vlastitih potreba i želja potrebno je imati samopouzdanje, ali što više i češće to radite, to će vam ova navika postati prirodnija. Zato se prije poslovnog ili sastanka bilo koje druge vrste, preporučuje u glavi sastaviti pitanja (ili ih zapisati) kako biste bili spremni pitati i pritom biti vrlo određeni. Na jasno postavljena pitanja puno je veća vjerojatnost da ćete dobiti i odgovor koji će vam koristiti u nastojanjima da dobijete ono što želite
.2. Pažljivo biraju riječi
Ono što kažemo, drugi ponekad neće ni čuti ako vlastitim izborom riječi nenamjerno uvrijedimo osobu s kojom razgovaramo. Verbalna i neverbalna komunikacija vrlo su bitne u svakom razgovoru, ali naročito onda kada želite da se drugi slože s vašim prijedlozima te morate izbjegavati stvari zbog kojih bi se drugi mogli osjećati napadnuto ili uvrijeđeno. Jednostavan i učinkovit način je da zamjenicu ti zamijenite s ja ili mi. Umjesto “Trebaš raditi svoj dio kućanskih poslova”, probajte reći “Željela bih promijeniti našu preraspodjelu kućanskih poslova”. Prvu rečenicu osoba može doživjeti kao napad, dok druga rečenica nudi rješenje oko kojeg bi se dvoje ljudi moglo složiti. Na dalje, opišite situaciju umjesto da je procjenjujete i nemojte na nikoga svaljivati krivicu. Umjesto “Nisi se dovoljno potrudio i nećemo uspjeti projekt završiti do zadanoga roka” recite “Rok za završetak projekta je sutra, čini se da zaostajemo i mislila sam da bismo moglo podijeliti posao kako bismo završili na vrijeme.”
3. Aktivno slušaju druge Svi slušamo, ali ne slušamo svi aktivno. Studija Sveučilišta u Minnesoti otkrila je da unutar osam sati zaboravimo trećinu onoga što smo čuli. Nakon dva mjeseca zaboravimo na 75 posto tih informacija. Ljudi često misle da slušaju, ali ono što zapravo rade je da čekaju svoj red da kažu nešto. A ako samo čekate da progovorite, a ne slušate, može vam promaći važna informacija koja bi vam mogla biti od koristi da unaprijedite vlastite ideje. Aktivno slušanje je poput meditacije – trebate stišati vlastite misli i usmjeriti pažnju sna osobu koja govori. Kako to postići u današnjem svijetu punom ometajućih podražaja? Prvo, smanjite ili isključite mobitel s obzirom na to da je gotovo nemoguće fokusirati se ako vas ometaju poruke i mailovi koji vam stižu. Drugo, fokuirajte se na lice osobe koja govori kako biste izbjegli neko ometanjei počeli prevrtati očima okolo i nađete možda nešto zanimljivije na što ćete obratiti pažnju. Također, svako malo pokušajte rekapitulirati sugovornikovu perspektivu kako biste bili sigurni da ste dobro shvatili njegove riječi. Kada ste sigurni da ste ih dobro shvatili, možete nastaviti s feed backom.
4. Traže pomoć
Ljudi vrlo često teško traže pomoć od drugih. Stručnjaci za komunikaciju ističu da nitko tko zatraži pomoć neće zbog toga ispasti loš, glup ili nekompetentan, zapravo, traženje pomoći može vam pomoći da dobijete ono što želite. Traženje pomoći ne čini vas slabima, nego vas čini čovjekom. A mogli biste se i iznenaditi koliko će vam ljudi biti spremno pomoći – sve što morate napraviti jest zatražiti pomoć.
5. Odnosi s drugim ljudima su im prioritet
Možete biti najpametnija, najmarljivija osoba, ali ako radite sami skriveni i ne trudite se upoznati svoje kolege, direktora i druge radne odjele, a čak i poznanike i rodbinu u privatnom životu, kada ćete željeti progurati neku svoju ideju, mogli biste naići na problem. Poznata je istina da više vjerujemo ljudima koje poznajemo bolje i zbog toga su veće šanse da ideju osobe koju ne poznajemo dobro odbijemo, bez obzira na to koliko dobra ta ideja bila.
Ukoliko ste po prirodi rezervisani i prilagođavanje većim grupama ljudi ne pada vam najlakše, najjednostavniji način da se uklopite je da postavljate pitanja. Pokažite interes za ljude oko vas, a možete početi i s najobičnijim pitanjima. Pitajte ih gdje žive, šta vole raditi u slobodno vrijeme, koje serije vole gledati… Kada ih malo bolje upoznate, predložite im odlazak na ručak ili kafu.
Ljude će uvijek najviše privući najsretnija osoba u prostoriji, a ta osoba obično je i zanimljiva te pokazuje interes za druge ljude.
Izvor: zadovoljna.hr