Tekuća godina je proglašena godinom poduzetništva, a akcenat se ove godine nalazi upravo na ženskom poduzetništvu. Smatra se da je žensko poduzetništvo jedan od neiskorištenih resursa privrednog razvoja, međutim potencijal je veliki, zaključak je panela koji je održan u UŠĆE Shopping Center-u, u Beogradu.
Put do karijere koju žene žele ponekad je možda teži nego mučkarcima. Upravo je cilj debate bio kako da se motivišu žene, poduzetnice koje imaju priliku da ojačaju ovu granu.
Odličan primjer za uspješno poslovanje je firma „Daj Daj“ koja proizvodi pelene za bebe od bambusovog vlakna. Suvlasnica kompanije, Sonja Dakić ispričala je kako je sasvim slučajno, zajedno sa kumom krenula u poduzetničke vode.
“Radila sam godinama u raznim firmama, na raznim pozicijama od sekretarice do grafičkog dizajnera, što i jeste ono za šta sam se školovala. Ideja za pelene rođena je sa mojom ćerkom Zarom. Tada sam dobila od rođake paket platnenih pelena od bambusovog vlakna iz Engleske i oduševila se. Šest meseci kasnije kada ih je Zara prerasla pokušali smo da poručimo nove preko interneta, ali to je bilo prekomplikovano, a u Srbiji ih niko nije pravio“, kaže Sonja Dakić koja je prije šest godina odlučila da sa ušteđevinom pokrene sopstveni biznis.
Koliko državne institucije Srbije pomažu razvoj ženskog poduzetništva, istakla je Natalija Radoja, šef odsjeka za informaciono društvo iz Ministarstva trgovine turizma i telekomunikacija. Ona kaže da je ove godine donijeta strategija za razvoj industrije informacionih tehnologija.
“U okviru strategije su predviđeni prioriteti koji se tiču razvoja uspešnih preduzeća, razvoja kadrova, kao i podsticanje IT razvoja u poslovanju. Obuka i dokvalifikacija žena posebno u oblasti IT programa je fokus Ministarstva trgovine turizma i telekomunikacij“, kaže Radoja.
U godini poduzetništva, Razvojna agencija je dala podršku ženskom poduzetništvu kroz dva programa.
“Startap za žensko poduzetništvo, za sve koje žene da postanu poduzetnice sa 100 miliona dinara i program za razvoj postojećih preduzeća sa 70 miliona dinara, u okviru kog je 15 miliona opredeljeno samo za žensko preduzetništvo“, kaže Maja Pejčić iz Razvojne agencije Srbije.
Zoja Kukić iz organizacije “Startit” koja pomaže razvoj IT zajednice u Srbiji smatra da je cilj da se osnaži žensko podužetništvo, i da za 10 godina ne govorimo o ženskom i muškom poduzetništvu, već da oba budu podjedanko zastupljena.
Izvor: BizLife