Svako apliciranje za neki posao budi nam nadu da će baš naš CV biti drugačiji od ostalih, i žarko se trudimo da tako i bude. Pored tabelarnog prikaza CV-ja, preglednosti, gramatike, stila pisanja, navođenja iskustava i obrazovanja obrnutom hronologijom, potrebno je i “ono nešto” što će zapasti za oko poslodavcu.
Šta je to što će vaš CV izdvojiti od ostalih, kako ga dobro napisati, otkrila je Marija Toedtling, magistrica psihologije i stručnjakinja za ljudske potencijale.
O čemu treba voditi računa tokom pisanja CV-ja, šta je to važno istaknuti, navesti, napisati, što će taj CV razlikovati od drugih i povećati šansu osobe da bude pozvana na razgovor?
Marija Toedtling: “Ono što poslodavac prvo želi saznati iz životopisa je ‘Zadovoljava li kandidat uvjete natječaja’? Te nakon toga ’Što ja kao poslodavac dobivam ukoliko zaposlim ovu osobu?’, kazala je gospođa Toedtling.
“Dobro napisan životopis odgovara na ova pitanja – jasno i pregledno navodi uvjete koje zadovoljava (završeno obrazovanje, radno iskustvo, potrebno znanje jezika i slično) te ističe prednosti koje osobu čine dobrim kandidatom.“
Privlačan za poslodavca CV, može nam donijeti posao.
“Česta greška koju kandidati čine je slanje životopisa, iako ni približno ne odgovaraju uvjetima natječaja za koji se prijavljuju.”
Dakle jako je bitno svoj životopis prilagoditi kompaniji odnosno poziciji za koju se natječete.
Naravno ne treba pretjerivati i pisati ono što nije istina, ali svakako treba istaći neke svoje vrline, ideje kada je određena pozicija u pitanju.
“S obzirom na tešku gospodarsku situaciju i veliki broj raspoloživih kandidata, poslodavac će vrlo vjerojatno takav životopis odbaciti u startu.” ističe gospođa Toedtling.
Ono što je jako važno za svaki segment života je dobra priprema, kako se pripremamo za izlazak, posao, fakultet, tako je i sa pripremom proučavanja potencijalnog radnog mjesta.
Upravo dobru pripremu, gospođa Toedtling ističe kao jedno od važnih pravila.
“Kako bi napisali zaista dobar životopis, kandidati trebaju prije svega dobro proučiti radno mjesto za koje se prijavljuju, te koja znanja, vještine, kompetencije i iskustvo se od njih očekuju” , ističe naša sagovornica.
“Preporučujem da isprintaju tekst oglasa, zaokruže svaki radni zadatak i uvjet koji zadovoljavaju te svakako uključe ključne riječi iz oglasa u životopis. Primjerice, ukoliko je jedan od zadataka prevođenje i prilagodba materijala s engleskog jezika, u životopisu svakako valja navesti iskustvo prevođenja deklaracija ili držanje instrukcija iz engleskog jezika.
Osim toga, potrebno je poznavati tvrtku za čije radno mjesto se kandidati prijavljuju. Primjerice, na temelju znanja o tome kojoj industriji tvrtka pripada kandidati će u životopisu istaknuti iskustvo koje su imali u toj industriji.“
Dakle, dobro poznavanje traženje tražene struke i kompanije u kojoj ste aplicirali daje vam dodatnu mogućnost da upravo vi dobijete poziv na intervju.
“Također, strane tvrtke često na svojim internet stranicama navode vrijednosti ili osobine koje cijene kod svih zaposlenika. Poznavajući ih, kandidati mogu istaknuti one svoje osobine koje su u skladu s time. Primjerice, cijeni li se proaktivnost, kandidati u životopis mogu uvrstiti projekte/promjene koje su na prošlom radnom mjestu inicirali ili akcije koje su pokrenuli u lokalnoj zajednici”, preporučuje gospođa Toedtling.
Situacija je takva da se često prijavljujemo za poslove za koje se nismo školovali, ali je bitno da je završen fakultet određenih nauka, npr. tada bi kandidati trebali svoj životopis prilagoditi, nikako lagati.
Kreiranje prilagođenog životopisa
“Jedna od čestih grešaka je što kandidati nerijetko šalju isti životopis svim poslodavcima u kojem navode sva radna iskustva. Kandidatima preporučujem stvaranje dvije verzije životopisa: dulje, u obliku tabličnog prikaza sa svim radnim iskustvima do sada, te kraće (od jedne do maksimalno tri stranice ovisno o količini radnog iskustva), u kojoj će naglasiti samo relevantne elemente iskustva za konkretno radno mjesto za koje se prijavljuju”, savjetuje naša sagovornica.
“Prema tome, duža verzija će poslužiti kao predložak, dok će kraća verzija uvijek biti specifična za pojedinog poslodavca i naglašavat će ona iskustva, osobine i hobije koji kandidata čine pravom osobom za navedeno radno mjesto.
Za kraj naša sagovornica savjetuje i sljedeće:
“Prije slanja životopisa i zamolbe, svakako je dobro tekst provući kroz online program za ispravljanje pogrešaka ili Word te ga dati dvjema osobama na pregled kako bi se smanjila mogućnost gramatičkih i stilskih pogrešaka.”
Izvor: sretnazena.com