“Frida na krovu, New York,” 1946. Izvor fotografije: Throckmorton Fine Art
Frida Kahlo preselila se u New York u tridesetoj godini života zbog svoje prve solo izložbe, kao jedna od prvih Latino žena umjetnica koja je izlagala umjetnost u SAD-u. Danas je poznajemo kao žensku umjetničku ikonu zbog njenih pletora auto- portreta koje je naslikala tokom svog života. Kahlo je inspirisala ne samo Latino žene već i žene kroz cijelu Sjevernu Ameriku. Njeni obožavatelji u New York-u postali su toliko opsjednuti njenim izgledom da su počeli raditi modne cover priče (prva stranica) bazirane na njenom tradicionalnom oblačenju i načinu na koji je stilizirala samu sebe. Ovaj Latino uticaj koji je Kahlo donjela u Zapadni svijet bio je tu nešto sasvim novo te je ubrzo preraslo u fetišizam.
Frida Kahlo – Vogue, 20 godina nakon njene smrti.
Ženski modni magazini počeli su pratiti žene zapada obučene u španske motive, stilizovane u jarkim bojama i gotovo identičnim frizurama poput Fridine. Kahlo je obično nosila na sebi Tehuana haljinu, koja dolazi iz Tehuantepac-a regije Južnog Meksika, a nosile su je obično žene koje su držale određeni uticaj u društvu. Međutim, ovo Fridi i nije u potpunosti odgovaralo. Kada su po prvi puta njeni Zapadnjaci iskusili španski uticaj te postali istim opsjednuti, Kahlo nije mogla razumjeti njihovu fascinaciju. Kulturno prisvajanje bilo je veliki problem za nju- vidjeti bijelu ženu kako nosi tradicionalnu špansku odjeću bilo je pogrešno po njenom mišljenju. Ovo ima veze i sa njenim invaliditetom kojeg je stekla kao dijete nakon što ju je udario autobus što je uzrokovalo nošenje kičmene proteze. Upravo zbog ove proteze Frida je jedino nosila španske tradicionalne haljine kako bi prikrila svoju deformaciju. To je također i razlog zašto sjedi na većini svojih auto-portreta.
Ipak, nisu svi bili informisani o Fridinom mišljenjem o modnim magazinima koji su pratili i prisvajali njen stil. Oni su vidjeli ljepotu i pozitivnost u Kahlinim izborima odjevanja i interpretirali istu u svojim editorijalima. Ovaj španski uticaj rastao je decenijama i sve više modnih kuća počelo koristiti je ove očite španske motive u svom dizajnu i izboru materijala.
Frida Kahlo, self-portret 1944.
Ricardo Tisci posvetio je čitavu špansku kolekciju inspirisanu Fridinim životinjski- ispunjenim slikama i strukturi njene kičmene proteze za Jesenju 2010 Givenchy kolekciju. Spojio je jarke, esencijalne boje Latino Amerike i koristio ih kao tematsku paletu njegovih boja. Tisci je pametno uhvatio strukturu Khaloine proteze koristeci čipku i nakit kako bi manipulisao siluetom proteze. Bez obzira na direktno upućivanje na Fridu Kahlo kroz svoju kolekciju, Givenchy je poznat po svojim elegantnim španskim dizajnima u kolekcijama.
Frida Kahlo – Self –portret sa ogrlicom od trnja zvanom ‘Necklace of Thorns’ – 1940.
Za Valentino Resort 2016 kolekciju, Frida je uhvaćena kroz floru i faunu koje su bile popularan dio njene umjetnosti. Haljine, odijela i suknje imale su izvezene cvjetove i leptire na njima. Kolekcija je uspješno imitirala Fridu, ali ova kao i ostale kolekcije ostavljaju su nas sa pitanjem da li bi upravo ona odobrila ovakvu interpretaciju svoj stila?
Dolce & Gabbana – Proljece 2015 kolekcija
Dolce & Gabbana pokazao je najveću koncentraciju Španskog uticaja u odnosu na sve ostale dizajnere koji pokušavaju pratiti isti u njihovoj Proljetnoj kolekciji 2015. Bogata crvena, delikatna crna i glamurozni zlatni komadi bili su uključeni u gotovo svaki izgled.
Međutim, ” madre de la moda ” ili u bukvalnom prevodu majka španskog uticaja na modu pomješanog sa Hollywoodskim glamurom jeste Diane von Furstenberg. Njena bezvremenska ”warp dress” haljina je epitom jednostavne žene koju je patentirala nakon što je istražila načine oblačenja žena u drugim kulturama. DVF bira da uključi žive boje iz palete Latino Amerike u svoje dizajne. Ona je također jedna od prvih Američkih dizajnera koja je inkorporirala tako veliki broj uzoraka na svoje materijale. Prava inovativna žena kakva DVF jeste traži ekscentričnost drugih kultura kako bi kultivirala svoj lični originalni stil.
DVF kolekcija za Proljeće 2016.
Amina Suleimanagich / Glavni Kolumnista