KĆERI draga, oprosti. Nisam bolje znao, nisam umio primijetiti koliko sam bio u krivu. Cijeli svoj život pustio sam tvoju mamu da obavlja sve kućanske poslove, tako si i ti nesvjesno postajala djevojka koja misli da je to isključivo ženski posao. Žao mi je, jer ispada da smo te odgojili baš tako i zato danas ne krivim tvog supruga što ti ne pomaže po kući, što očekuje od tebe da nakon posla, umorna, opet radiš sve po kući, pereš, kuhaš, spremaš, baviš se djecom pa čak i njega opslužuješ dok on inertno igra igrice i surfa internetom. Krivim sebe jer sam te odgojio prema starim patrijarhalnim principima po kojima je sve ovo navedeno bila isključivo dužnost žene. Krivim sebe. Oprosti mi.
Tako nekako ide priča najnovijeg reklamnog spota tvrtke P&G za deterdžent Ariel, koji s kampanjom “Share the Load” promoviraju teme o nejednakosti spolova.
Spot je radio tim iz Indijske marketinške agencije BBDO koji je na istu temu lani osvojio prestižnu nagradu “Stakleni lav” na filmskom festivalu u Cannesu.
Vjerujemo da se i ove godine nadaju istoj nagradi jer spot zaista ima izrazito jaku poruku. Spot govori o ocu koji dolazi u posjet svojoj kćerki te dok je gleda kako s posla odmah maršira po kući obavljajući standardne kućanske i porodične poslove dok njen suprug ne reagira kako bi joj pomogao i u tom trenu postaje bolno svjestan da je svoju kćer, ponašajući se isto tako prema njenoj majci, a njegovoj supruzi, naučio da je sve što žena radi njena dužnost. Iz tog trenutka prosvjetljenja postaje mu jasno da je i on sam uveliko pridonio takvoj poziciji žena u društvu. I da bi to promijenio, kako pokazuje spot na kraju, otac se vraća kući i sam stavlja rublje u perilicu.
I kako su istaknuli čelnici BBDO-a, ovo je film za sve buduće generacije koje moraju uvidjeti da je dosadašnji patrijarhalni odgoj i sve predrasude koje se vežu uz tipične muško-ženske odnose i odgovornosti, najveći krivac za ovakvo postupanje. Ne samo prema ženama, već postupanje samih žena koje su, učeći iz postupaka vlastitih roditelja, bez pogovora prihvatile sve te uloge.