Tri riječi koje kod savremenog roditelja izazivaju najveći užas nalaze se na pakovanju skoro svake igračke, čuju se u skoro svakom reklamnom bloku na televiziji i vrebaju sa oglasnih strana svakog dečijeg časopisa. „Sakupi ih sve“ – da, te tri riječi odgovorne su za deficit u tolikim porodičnim budžetima i suficit u tolikim dječijim sobama…
Kad je u pitanju fenomen sakupi-ih-sve – skuplja se zaista sve. Od sličica i kartica, preko figurica i lutkica, fudbalera, raznih konjića, monstrumčića, bića iz kontejnera ili kanalizacije, preko autića i tenkića, magneta, stena i minerala, pa do audio bajki, časopisa i knjiga. Sve u svemu, važi definicija: što ste više para dali, to ste jeftiniju plastiku dobili.
U početku, dok sva druga djeca skupljaju aktuelne igračkice, vi stojite postojano i odbijate da se uključite u ludilo. A onda, taman kad ste pomislili da je opasnost prošla, ili baš zato što ste pomislili da je prošla, postanete neoprezni i dozvolite da se prvi primjerci diskretno ušunjaju u dječiju sobu. Dok se okrenete, vaše dijete već našlo se među “sakupi-ih-sve”-cionarima, a vi pred svršenim činom, kopajući po opustošenom novčaniku.
Samo, dok ste vi istrajavali u otporu a druga djeca ih-sakupljala-sve, igračkice koje vaše dete sada toliko želi prestale su da se proizvode, i zamijenjene su nekom novijom verzijom. I tako sada tragate po cijelom gradu za posljednjim kesicama željenih drangulija, istovremeno slušajući od djeteta kukumavčenje za ovom najnovijom kolekcijom, koja je, ako je to uopšte moguće, još bolja od prethodne – pošto su joj dodali dvije šljokice i promijenili ime dodavši „super“ „cool“ ili „extra“ kako bi djeci punudili jedan zaista nov i do sad neviđen proizvod.
Zapamtite, u ovome su vam protivnici najveći svjetski mozgovi . Oni su dobro smislili kako da kod vašeg djeteta izazovu stanje mahnite sakupljačke groznice zbog koje će i naćutljiviji mališan trošiti 6.000 kalorija dnevno na verglanje o tome koji primjerci mu još nedostaju i koji su mu najdraži a koje najviše priželjkuje, zasipajući vas tolikom količinom neželjenih činjenica i detalja o predmetu svoje sakupljačke strasti da ćete i mimo svoje volje shvatiti da se razumijete u ta mala plastična čudovišta više nego u svoj novi softver na poslu ili način obračuna kilovata po novom tarifnom sistemu.
Ipak, dok slušate ove tri strašne riječi, nemojte kriviti za njih isključivo lukave stratege iz reklamnih agencija i fabrika igračaka. Oni su ih samo čuli od svojih šefova i gazdi. Jedino što su ovi, kada su svojim „operativcima“ rekli „sakupi ih sve!“, zapravo mislili – na vaše pare.
Jelena Papan, detinjarije.com