Mnogi ljudi smatraju kako umjetnost uključuje samo papir, olovku i boje ali ne i modu. Međutim, stvari treba posmatrati i van kutije. Moda je kao i umjetnost u konstantnom procesu posezanja za ponovnim rađanjem. U tom procesu ona ne gleda samo svoju prošlost već odlazi i u druge oblasti srodnih umjetnosti. Priznati ćemo kako su najveći modni dizajneri za inspiracijom tragali u radovima umjetnika. Oduvijek je ljubav prema sličnim bojama, oblicima i ljepoti bila prisutna i kod jedih i kod drugih. Pitanje koje se postavlja je u kolikoj mjeri umjetnost utiče na modu? Nikako da li je moda dio nje.
Možda najpoznatija kolaboracija bila je ona između YSL i Piet Mondriana. Dva vizionara koja su dijelila jednaku ljubav prema apstraktnoj umjetnosti. Slikarove rešetke inspirisale su YSL da kreira „Mondrian“ dnevnu haljinu u jesen 1965. Bila je to haljine od vune i džerseja u bijelim, crvenim, plavim, crnim i žutim blokovima boja. Sa ovom haljinom YSL napravio je historiijski slučaj za umjetničku osjetljivost tog vremena. Međutim, Mondrianov uticaj ne prestaje tu. On je kreirao ludilo u modnoj industriji inspirišući dizajnere poput Sarah Schofirld, Viktor & Rolf, Christian Louboutin i mnoge druge.
Pogledajmo sada ženstvene i delikatne linije kreacije Elie Saab-a, njegove nježne palete boja, efekti vodenih boja na dizajnima, drapirane haljine, te meke materijale. Njegov rad prikazuje majstorstvo dizajna dok se njegovi modeli nježno stapaju sa svojim okruženjem kao da su hodajuće impresionističke slike. Elie Saab hvata efekat svjetla da naglasi boje, baš kako su to impresionisti radili. On svojim radom, sitnim detaljima, haljinama sa veličanstvenim strukturama, viijugavim linijama, načinom kako naglašava žensko tijelo, zapravo kreira san. Svaka njegova nova kolekcijja odiseja je ljepoti. Njegove večernje haljine pune su glamura, te privlače pažnju na magičan i misteriozan način. Paleta boja koju koristi je nevjerovatna pa iide sve od svjetlucave boje marelice do različitih nijansi šampanjca, svijetlo plave i ljubičaste te neutralni akcenat na blijedo ružičastu boju.
Sergio Rossi kreator je čije su kolekcije inspirisane modernom arhitekturrom sa grafičkim detaljima i sofisticiranim oblicima. On koristi jednostavne forme ali kreira i detalje koji su njegovu reputaciju etablirali kao čisto minimalističkog dizajnera.
Diane von Furstenberg 2008. godine kreirala je kolekciju inspirisanu Pop-art pravcem Andy Warhol-a. Dior je također igrao na kartu umjetnosti, te uzima inspiraciju iz romantizma, luksuzne šešire i glamurozne detalje. Zaista, čisti romantizam dolazi nakon toga i mijenja modne piste.
Oscar De La Renta bio je u svojoj kolekciji Proljeće 2012 nadahnut kubizmom kao pravcem umjetnosti.
Naš zaključak je da moda jeste forma umjetnosti, pa zvali je mi dekorativnom, primjenjenom ili već nekom trećom. To što moda biva u praktičnoj formi, odnosno to što je nosiva, ne čini razlog da je odvajamo od fine umjetnosti. Gotovo da to možemo uporediti sa freskom a onda postaviti pitanje da li to nije umjetnost jer je “dio” zida odnosno postaje praktična? Sve dok se u jednoj traži inspiracija a druga je čini nosivom umjetnost je tu.