Prema mišljenju bh javnosti, Najpoželjniji poslodavac u BiH za 2020. godinu je kompanija dm drogerie markt, kojoj je ova titula dodijeljena već petu godinu zaredom.
Pandemija COVID—19 nepovratno je promijenila naš način rada i života. Poslodavci su u kratkom vremenskom periodu morali uvoditi nove modele rada, a uz to i dodatno voditi brigu o sigurnosti svojih zaposlenih. U novonastalim uslovima za poslodavce je više nego ikada bilo važno osluškivati potrebe svojih zaposlenih i stvoriti poticajno i sigurno radno okruženje kako bi i nakon krize ostali poželjan i tržišno konkurentan poslodavac.
Portal MojPosao.ba je želio istražiti koliko se promijenila percepcija građana o najpoželjnijim poslodavcima tokom 2020. godine, te koji faktori su uticali na to.
U tu svrhu provedena su dva istraživanja tokom 2020. godine o tome koga građani BiH smatraju napoželjnijim poslodavcem, odnosno za koga žele raditi. Prvo istraživanje Najpoželjniji poslodavac 2020. provedeno je početkom 2020. godine, prije pandemije COVID-19, a drugo istraživanje pod nazivom Za koga biste željeli raditi u 2020. provedeno je krajem 2020. godine.
Kod izbora poslodavca tokom pandemije, građanima BiH najvažnija sigurnost zadržavanja posla
Najvažniji faktor za izbor poslodavca prije pandemije bio je dobar odnos prema zaposlenicima, dok je za vrijeme pandemije COVID-19 najvažniji faktor sigurnost zadržavanja posla.
Među drugim faktorima koji su uticali na izbor poslodavca tokom pandemije ističu se:
- Dobar odnos kompanije prema zaposlenicima od ranije
- Imidž koji poslodavac ima od ranije
- Dobar odnos kompanije prema zaposlenicima tokom pandemije COVID-19
- Društvena odgovornost poslodavca tokom pandemije COVID-19
- Pozitivne mjere zaštite radnika koje je kompanija sprovela tokom pandemije COVID-19
Šta su poduzeli najpoželjniji poslodavci tokom pandemije?
Kada su upitani o tome koje su mjere poduzeli poslodavci za koje su glasali tokom pandemije ispitanici su naveli da je:
– Najveći broj kompanija (70%) sproveo higijenske mjere i osigurao zaštitnu opremu na radu
– Veliki broj njih (62%) se pokazalo kao društveno odgovorno
-Više od polovine kompanija (59%) uvelo je rad od kuće gdje god je to bilo moguće
Većina kompanija (58%) koje su izabrane kao najpoželjniji poslodavci nije poduzelo mjere koje su bile negativne za zaposlenike, dok jedan dio kompanije jeste.
-23% njih je poslalo radnike na prinudni godišnji odmor
– 14% je smanjilo benenficije zaposlenima
-6% je smanjilo platu, a
-5% je otpuštalo radnike.
dm drogerie markt je najpoželjniji poslodavac prije i tokom pandemije
U najvećem broju sektora došlo je do promjene percepcije ispitanika o tome za koga bi željeli raditi, dok je u finalnom poretku 10 najpoželjnijih poslodavaca 1. mjesto i u jednom i drugom istraživanju zauzeo dm drogerie markt.
Kao najvažniji razlog zbog koje su ispitanici izabrali dm drogerie markt kao najpoželjnijeg poslodavca tokom pandemije istakao se dobar odnos prema zaposlenicima od prije i sigurnost zadržavanja posla tokom pandemije.
Damir Šlosela, direkor kompanije dm drogerie markt za BiH izrazio je zadovoljstvo činjenicom da sugrađani prepoznaju i cijene trud koji kompanija ulaže u svoje zaposlenike, posebno u godini koja je iza nas.
“Situacija uvjetovana koronavirusom utjecala je na naš svakodnevni život i rad. I u ovim drukčijim okolnostima dm je ostao vjeran svome obećanju ‘Tu sam čovjek…’ te je poduzeo sve kako bi, ne samo zaštitio zdravlje zaposlenika što je preduvjet za zaštitu kupaca, nego i zadržao sva radna mjesta kao i materijalne i nematerijalne benefite koje dm zaposlenici imaju. Posebno smo novčano nagradili zalaganja i doprinos kolegica i kolega tijekom najizazovnijih mjeseci pandemije. Stoga mi je izuzetno drago da su naši sugrađani ponovno prepoznali dm kao Najpoželjnijeg poslodavca, te tako ponovno nagradili naš stalni dobar odnos prema zaposlenicima, a posebno u godini koja je iza nas.”
Zadovoljstvo zaposlenih i promjena poslodavca
Najveći broj zaposlenih (43%) ne razmišlja trenutno o promjeni posla.
34% ispitanika razmišlja o promjeni poslodavca, a najvažniji razlozi za to su: niska plata, loši odnosi sa radnim kolegama i nedostatak povratnih informacija o radnom učinku.
29% njih traži sigurniji posao, a razlog za to je nesigurnost zadržavanja posla usljed panedmije COVID-19, za 23% njih razlog je smanjena plata, a za 26% ispitanika povećan obim posla koji je nastao zbog smanjenja broja zaposlenih u kompaniji.
O istraživanju
U istraživanju je ukupno učestvovalo preko 15.000 ispitanika, od čega je 52% žena, a 48% muškaraca.
Istraživanje je provedeno tokom februara i marta 2020. te tokom novembra i decembra 2020. putem portala MojPosao.ba.
Što se tiče strukture ispitanika, u istraživanju je učestovalo najviše osoba između 25 i 34 godine. Zanimljiv podatak je i da 48% od ukupnog broja glasača ima univerzitetsko obrazovanje, dok njih 51% ima završenu srednju školu.
Od ukupnog broja ispitanika 77% je zaposleno, od čega većina ima više od 10 godina radnog iskustva. 18% je nezaposleno, dok se 5% ispitanika još uvijek školuje.
Najveći broj ispitanika ne radi trenutno za poslodavca za kojeg je glasao, a o poslodavcu je saznao od zaposlenika kompanije, te se tako još jednom potvrdilo koliko su zaposlenici kompanije, odnosno dobar odnos prema njima važni za izgradnju imidža poslodavca.
Fleksibilnost, prilagodljivost, pravovremena komunikacija i brzo reagovanje su obilježili ovu godinu. Sada, više nego ikada je važno da kompanije da nastave s dobrim praksama, kontinuirano rade na poboljšanju svojih odnosa prema zaposlenicima, ojačaju organizacija iznutra, te pokušaju održati pozitivnu atmosferu.