Da vas je netko prije malo više od godine dana upitao za kineski grad Wuhan, velika je vjerojatnost da mu ne biste znali mnogo toga reći. Danas, nakon što je upravo taj grad obilježen polazišnom točkom Covid-19 pandemije i virusa koje je istinski promijenio svijet i kolektivan način življenja, Wuhan postaje centrom za čitavi oporavak kineske ekonomije, posebice kad je u pitanju luksuzna industrija.
Jeste li znali da je Wuhan grad u kineskoj provinciji Hubei koji broji više od 11 milijuna stanovnika? A jeste li možda znali kako taj grad ekonomski stručnjaci nazivaj kineskim Chicagom? Najvažnije, jeste li znali da je upravo Wuhan dio ključne liste kineskih gradova koji su ili će postati ključnim pokretačima lokalne ekonomije?
Sve je ovo znao Louis Vuitton još godinama prije. Naime, ovih dana otvorena je velika globalna Louis Vuitton izložba posvećena upravo osnivaču brenda i proteklih 160 godina povijesti ovog francuskog giganta, a kao prvu postaju izložbe odabran je upravo grad Wuhan. Slučajnost? Apsolutna nikakva.
U suradnji s kineskim suvremenim umjetnicima, Liu Wei i Zhao Zhao, Louis Vuitton ovog vikenda otvorio je kompleksnu izložbu u trajanju od tjedan dana čiji je glavni fokus predstavljanje impresivne kolekcije ready-to-wear komada i prepoznatljivih kožnih kovčega i to ni manje ni više nego u Wuhan International Plazi, luksuznom shopping centru.
Od početka pandemije, Louis Vuitton učinio je svakojake geste ne bi li pomogao građanima Wuhana i preostalom kineskom stanovništvu. Naime, francuski konglomerat LVMH krajem siječnja ove godine, na samom početku pandemije, donirao je 2.2 milijuna eura Društvu Crvenog Križa Kine, a nedugo zatim u veljači lansirao digitalnu kampanju na popularnoj mreži Weibo kako bi uz pomoć brojnih kineskih slavnih osoba i brend ambasadora ohrabrili stanovnike Wuhana i njihovo medicinsko osoblje. No radi li se o solidarnoj gesti, marketinškom potezu ili pak pomno isplaniranom strateškom planu u kojem je pandemiju tek donekle usporila rast? Sve navedeno je točno.
Kineska Vlada od samog početka pandemije usredotočila je sve svoje napore upravo u Wuhan i odlučila taj grad učiniti ključnim primjerom o kojem će ovisiti oporavak čitave ekonomije. LVMH, osim solidarnosti i brige za itekako bitne kineske potrošače, ovim je potezima ujedno pomogao kineskoj Vladi i sebi pospješio put oporavka na njihovom tržištu i nastavio itekako ulagati u buduće poslovanje. Samo u listopadu ove godine Wuhan zabilježio je više od 18 milijuna domaćih gostiju što ga je učinilo najposjećenijom kineskom lokacijom u ovom kvartalu zahvaljujući brojnim lockdown mjerama diljem svijeta. Dok su Francuzi, Amerikanci, Britanci i Nijemci zatvorila svoja vrata Kini i ostatku svijeta, Kina je usredotočila sve svoje napore u promociju vlastite zemlje svojim stanovnicima. A isto su učinili poznati konglomerati, grupacije i brendovi specijalizirani za luksuznu industriju u Kini.
Upravo su spomenuti zapadnjački gradovi od ključne važnosti za ovakav rasplet događaja. Naime, Wuhan je grad koji je veći od New Yorka i Pariza, a najpoznatiji svjetski luksuzni modni, beauty i lifestyle brendovi u posljednjih su nekoliko godina iskopali temelje i utkali se u shopping wish liste stanovnika i horde turista u tom gradu. No ono što je izrazito zanimljivo jest da je Wuhan tek 13. na McKinseyevoj globalnoj listi kineskih gradova s najvećim potrošačkim potencijalom. Šangaj, Peking, Shenzhen, Guangzhou, Hangzhou, Guiyang i Nanjing tek su djelić gradova koji predvode na listi, no svaki od spomenutih od jedinstvene je važnosti za pojedini brend i tržište.
2019. godina, usprkos globalnom ekonomskom padu, za tržište luksuznih dobara i dalje je bila optimistična godina. Činjenica je kako upravo luksuzna industrija, bez obzira na razinu recesije i situacije na svjetskom tržištu, uvijek obara rekorde. Iako je korona virus poljuljao temelje svakog ekonomskog stupa u svijetu pa se nagađalo kako će ujedno zadesiti i spomenutu industriju, to se nije dogodilo, dapače. A dobar dio tog kolača odgrizla je upravo Kina. Naime, prema McKinsey izvješću iz 2019. godine, kineski potrošači potrošili su više od nevjerojatnih 115 milijardi američkih dolara na luksuzna dobra i time zauzeli trećinu globalne potrošnje. U svega šest godina, od 2012. do 2018. godine, više od polovice rasta na globalnom tržištu pripalo je Kini, a prema projekcijama stručnjaka da će brojka doseći udio od 65% do 2025. godine.
U prijevodu – Kina je postala zlatnom kravom luksuzne industrije i u tijeku je natjecanje koji će brend biti bolji, brži, kreativni i inovativniji ne bi zaslužio lojalnost kineskog potrošača. Louis Vuitton odnosno LVMH tek je još jedan u nizu brendova koji ovo znaju. Dok su svjetski mediji uživali u spektakularnim naslovima nadolazeće nove recesije kakvu čovječanstvo još nije vidjelo, Prada i istoimena grupacija zabilježila je nevjerojatan skok od 66% posto u prodaji tijekom srpnja, a Louis Vuitton i Dior upravo su zbog kineskog tržišta već u ožujku trljali dlanove zbog udvostručene prodaje. Zašto i ne bi kad je još jedna ključna projekcija kako će upravo kineski potrošači i ljubitelji luksuznih dobara preuzeti gotovo polovicu globalne potrošačke moći, točnije 37%.
Stoga, iznenađuje li nas zapravo što je LV odlučio upravo ovog vikenda u Wuhanu predstaviti jednu od svojih najbitnijih izložbi? Ili što je ovog kolovoza upravo u Šangaju predstavio mušku kolekciju? Možda to što je uložio vrtoglave iznose kako bi pružio kineskom potrošaču offline i online iskustvo koje već sad pretvoriti u stvarni profit? “Da mi ostane posljednji dolar, uložio bih ga u PR“, slavno je izjavio Bill Gates, drugi najbogatiji čovjek na svijetu, a njegov stav LVMH iskoristio je maksimalno, barem kad je u pitanju ovaj posljednji potez Louisa Vuittona. Jer možda su nekoć svi putevi vodili u Rim, ali oni u budućnosti vode upravo u Wuhan, točnije Kinu…
Preuzeto sa: fashion.hr