Volimo modu jer nas nekako zaokružuje, djeluje kao lagani filter koji pomaže da svjetlo padne točno onako kako nam treba da izgledamo kao najbolja moguća verzija sebe, ponekad kao reflektor koji akcentira naše najbolje strane, a ponekad kao kostim koji nam pomaže da se uživimo u ulogu koju želimo odigrati.
Ali kad moda radi svoj posao kako treba, čak i ona najekstravagantnija osobu osvijetli, a ne zasjeni i upravo je tajna ultimativnog stila da se postigne savršena sinergija odjevnog komada i osobe koja ga nosi. Marilyn Monroe nepravedno je poznatija kao boginja senzualnosti negoli kao stilska ikona, iako je upravo kraljica tog teško uhvatljivog balansa.
Kada se jednom pojavila na tulumu na Beverly Hillsu u haljini dubokog izreza, ondje se našla kolumnistica koja nije imala sluha za Marylinin erotski glamur te je našla za shodno da prokomentira kako zvijezda izgleda „jeftino“ i „vulgarno“, natuknuvši da bi njezin poslovični seksipil nestao kad bi odjenula vreću krumpira za koju je smatrala da bi Marylinki bolje pristajala. Monroe, kojoj nikada nije manjkalo smisla za humor i autoironiju, praktički je odmah organizirala snimanje na koje je odjenula upravo – vreću za krumpir. I jarko crvene potpetice.
Priča je ušla u anale, kao i fotografije Marilyn Monroe u najsenzualnijoj verziji vreće krumpira ikada viđenoj u historiji, no ovom se prilikom želimo prisjetiti njezinih najsjajnijih filmskih outfita koji su obilježili neke od njezinih najpoznatijih filmskih ostvarenja. Radeći s nekima od tada najznačajnijih kostimografa u Hollywoodu, Marilyn je osim filmske historiji obilježila i modnu te ovi bezvremenski komadi čine dio ne samo popkulturne imagologije suvremenog doba, nego i vječnu modnu inspiraciju…
Bijela lepršava haljina (The Seven Year Itch, 1954.)
Definitivni klasik – bijela haljina otvorenih leđa, dubokog izreza i lepršave suknje možda je prva asocijacija na modu Marilyn Monroe. Komad je dizajnirao William Travilla, tada jedan od najslavnijih holivudskih kostimografa, ekskluzivno za film i specifično za Marilyn Monroe. Prizor u kojem Marilyn stoji iznad šahta koji joj podigne donji dio haljine jedan je od ultimativno najprepoznatljivijih u historiji kinematografije te upravo zahvaća suštinu Marilynina šarma, zaigrana senzualnost, istovremeno djevojačka i samouvjereno ženstvena, pomalo egzibicionistička, a neobično samodostatna… Scena je trebala biti snimljena u javnosti te su je pokušali uhvatiti čak četrnaest puta, što je privuklo toliko znatiželjnih prolaznika i fotografa da su morali ipak obustaviti snimanje i dovršiti scenu u privatnom studiju.
Ružičasta večernja haljina (Gentlemen Prefer Blondes, 1953.)
U žestokoj konkurenciji sa spomenutom bijelom, ova satenska ružičasta večernja haljina s velikim čvorom sa strane, uparena s dugim rukavicama i kilama dijamanata također je pri vrhu modnih klasika. Također s potpisom Williama Traville, haljina je dizajnirana u zadnji čas kao zamjena za planirani kostim koji je trebao biti varijacija na donje rublje prekrivena dragim kamenjem. Naime, kako su taman tada procurile u javnost golišave fotografije koje je Monroe snimila prije dana slave, redatelj Howard Hawks ipak se odlučio za manje eksplicitan outfit za najprepoznatljiviji segment filma s pjesmom Diamonds Are A Girl’s Best Friend. Ostalo je ružičasta historija…
Zlatna haljina dubokog izreza (Gentlemen Prefer Blondes, 1953.)
Ovo je svakako film u kojem si je Travilla dao oduška i zahvalne smo na svakom šavu… Ova je prekrasna zlatna haljina inspirirana glumicom i njezinom bujnom figurom, štoviše, Travilla je zašio haljinu na Marilynino tijelo kako bi ga savršeno obgrlila. Iako je vidljiva na filmu svega nekoliko trenutaka, i dalje je jedna od najprepoznatljivijih haljina koje su ikada zaigrale na velikom platnu.
Haljina boje fuksije (How to Marry a Millionaire, 1953.)
Još jedan film koji obiluje ponajboljim što je moda tog vremena imala za ponuditi i gotovo je nemoguće odabrati favorit među outfitima od kojih svaki izgleda kao milijun dolara. Ali! Satenska haljina boje fuksije s jednom dijagonalnom naramenicom i aplikacijama možda je ipak zvijezda filma, u prilično žestokoj konkurenciji Betty Grable, Lauren Bacall i, naravno, Marilyn Monroe. Haljinu potpisuje ponovno William Travilla, a nimalo iznenađujuće, Charles Lemaire, koji je koordinirao kostimografiju za ovaj film, za rad je dobio Oscara.
Lila pulover (Let’s Make Love, 1960.)
Obožavamo Marilyn u ekstravagantnoj modi, ali možda je čak volimo i više u jednostavnim outfitima koji smekšavaju njezin prirođeni glamur, i na neki je neobični način čine samo još utoliko zamamnijom… Tako dugi lila pleteni pulover koji nosi na probi u filmu Let’s Make Love, pjevajući prilično kontroverznu pjesmu My Heart Belongs to Daddy, mora pronaći svoje mjesto na našem popisu, osobito ovih sve hladnijih dana kada više pucamo na cozy seksipil nego duboke izreze i laki saten.
Preuzeto sa: elle.hr