Magični brojevi
Svi smo odavno navikli vidjeti oznake cijena u trgovinama koje završava na broj 5. Takve proizvode podsvjesno i automatski percipiramo i stavljamo u niži cjenovni rang. Odavde je došlo poznatih “95 feninga”. Međutim, funkcionira li ova strategija u ugostiteljstvu jednako uspješno kao u maloprodaji? Ispada da ne. Posjetitelji u restoranu percipiraju brojeve 0 i 5 mnogo bolje. Čini se da petice najbolje privlače pažnju, a skup dugačkih brojeva teški su za percepciju, pretvarajući cijenu u neku vrstu apstrakcije.
Prva stranica jelovnika
Kao što praksa pokazuje, jela koja se pojavljuju na prvoj stranici jelovnika prodaju se 60% češće od onih na kraju. Nije iznenađujuće da su najskuplje delicije smještene točno na prvoj stranici. U tom slučaju, prilika za njihovu prodaju bit će mnogo veća.
Muzički izbor, kao i interijer, uzrokuju vrlo jake emocije. Utječu na vaše misli, utječu da se osjećate tužno ili da se radujete. Pravi spoj dekoracije stola, unutarnjeg uređenja i glazbenog žanra dat će željeni rezultat, stvarajući pravu atmosferu i raspoloženje gosta. Međutim, ovdje je smiješan trik. Kada od konobara zatražite da isključi muziku, mogućnost da ćete vas konobar poslušati je oko 1 naprema 10, ali uvijek kažu da je vaš zahtjev uzet u obzir. Iznenađujuće, nakon toga će vam se doista činiti da je muzika malo tiša.
Pitanje je zatvoreno
Pravilo zatvorenog pitanja uspješno se koristi ne samo od strane djelatnika ugostiteljskog posla. Funkcionira na sljedeći način: prije nego što ste imali vremena razmisliti o piću, pitaju vas: „Imamo veliki izbor vina. Volite li crveno ili bijelo vino? Suho ili slatko?” – Čak i ako ste prvotno planirali jesti bez konzumacije pića, bilo bi nezgodno odbiti. U prodaji ove vrste inicijative mogu i rade čuda.
Aperitiv