SAMAIRA Mehta je 10-godišnjakinja koja odrasta u Silicijskoj dolini i koja je u ovom kratkom vremenu provedenom na Zemlji privukla ogromnu sljedbu onih koji prate njezin razvoj kao programerke.
Ova djevojčica je ujedno i osnivačica i izvršna direktorica kompanije CoderBunnyz koja je privukla pažnju brojnih svjetskih medija i onih koji su joj ponudili da održi niz predavanja diljem Doline.
Programira od šeste godine
A sve je započelo kad je imala samo osam godina i stvorila igru CoderBunnyz koja je namijenjena djeci koja žele naučiti kako programirati. Inače, Samaira programira od šeste godine.
Zahvaljujući igri koju je stvorila, Mehte je osvojila drugo mjesto i nagradu u iznosu od 2500 dolara.
To je privuklo pažnju Cartoon Networka koji je tražio mlade i talentirane djevojčice koje bi nosile titulu prave Powerpuff djevojke (prema popularnom crtiću o malenim super junakinjama), a nakon što se pojavila u jednom njihovom videu, stvari su se počele razvijati u pravom smjeru.
Njezina se priča proširila medijima i počela je prodavati svoju igru preko Amazona.
“Prodali smo 1000 kutija što je nešto više od 35 tisuća dolara, a igra je na tržištu tek godinu dana”, rekla je za Business Insider.
Osmislila je i odličnu kampanju kako bi promovirala igru, a pomogao joj je njezin otac Rakesh Mehta koji je i sam inženjer u Intelu.
Radionice, predavanja, a ima i novu igru
Danas uz pomoć igre pomaže svojim vršnjacima da nauče programirati, ali ne namjerava na tome stati.
Započela je inicijativu naziva “Yes, 1 Billion Kids Can Code” koji omogućava da zainteresirani doniraju igru školama, a pokrenula je i radionice u kojima djeci iz tih škola pomaže da nauče koristiti igru.
Početkom ove školske godine, 106 škola već je koristilo ovu igru, ali Mehta se već prebacila na nastavak – igru koja će klincima pomoći da nauče programirati uz pomoć umjetne inteligencije.
Igra se zove CoderMindz i djeca kroz igru učiti kako ovladati osnovama umjetne inteligencije i kako s vremenom te vještine primijeniti na izradi robota.