Rađanje pop zvijezde desilo se 8. maja 1886. Doktor Džon Stit Pemberton, lokalni apotekar, napravio je sirup za Coca-Cola napitak i odnio bokal novog proizvoda do apoteke Jacob’s.
Nakon degustacije, proizvod je ocijenjen kao odličan i pušten u prodaju po cijeni od pet centi po čaši kao sok na točenje. Gazirana voda uparena je sa novim sirupom i dobijen je čuveni napitak. Pošto su smatrali da će „dva C izgledati dobro na reklami“, Pembertonov partner i knjigovođa Frenk M. Robinson predložio je ime i ispisao danas poznati zaštitni znak „Coca-Cola“ svojim jedinstvenim rukopisom.
View this post on Instagram
‘3 Coke Bottles’ Date: 1962 Page curated by @mrcurator Style: Pop Art Genre: advertisement
Vrlo brzo, Coca-Cola se našla na pop art sceni kada ju je “usvojio” čudesni Endi Vorhol: kada je poželio oblik kojim bi predstavio popularnu kulturu, nacrtao je upravo ovu bocu; a kada je kompanija Volkswagen poželjela da oda počast obliku „bube“, uporedila je čuveni model automobila sa njom.
Citat iz njegove knjige „The Philosophy of Andy Warhol“ jasno objašnjava zbog čega je izabrao ovu bocu da predstavlja popularnu kulturu.
“Amerika je sjajna zemlja jer je započela tradiciju gdje najbogatiji potrošači kupuju u principu identične proizvode kao i najsiromašniji. Na primjer, gledate TV i vidite Coca-Cola reklamu. Znate da je predsjednik pije, da je Liz Tejlor pije, i samo pomislite – i vi možete da je pijete. Coca-Cola je Coca-Cola, i ne postoji količina novca kojom možete da kupite bolju od one koju pije beskućnik na ćošku. Svaka Coca-Cola je ista i svaka je dobra. Liz Tejlor to zna, predsjednik to zna, beskućnik to zna i vi to znate”.
Izvor: Noizz.rs