Na društvenoj mreži Pinterest potražnja za stopostotnim jeansom porasla je za 115 posto, revijama Tom Ford, Calvin Klein, Fendi, Max Mara, Tibi, Mugler, Zadig & Voltaire, Alexander McQueen, Kenzo i Chloé manekenke su šetale u jeans komadima od glave do pete. Po svemu sudeći, stiglo je vrijeme nekih novih farmerki – onih couture.
Iako dizajneri oduvijek vole taj materijal zbog njegove čvrstoće, strukture i multifunkcionalnosti te seksepila i coola kojim odiše, jeans se nikada nije smatrao prikladnim za piste Sedmica mode. Nakon što su se početkom milenija svi dizajneri poigrali njime, pao je u zaborav. S povratkom nostalgične mode jeans se vratio na velika vrata, a sada, kada su već i dizajnerima devedesete kao inspiracija dosadile, potražili su svježinu u 2000-ima.
Prije dvije godine na pistu je jeans ponovno uveo, ko drugi nego kralj streetweara – Demna Gvasalia. Na pariškoj reviji Vetements predstavio je prerađene Levi's farmerke za kojima su svi venuli i označio početak ludila za novom verzijom denima. U jeans revoluciju uključeni su bili i tvorci trendova: Raf Simons, koji je na čelu Calvin Kleina te Virgil Abloh, vlasnik brenda Off-White. A kad nešto odobre streetwear brendovi i njihovi obožavatelji, mahom milenijalci, modne kuće slušaju.
Otprilike u isto vrijeme nastalo je i nekoliko brendova specijaliziranih samo za jeans od kojih se posebno isticao Re/Done. Njihova tajna bila je u tome što su omiljene farmerke supermodela iz 90-ih, Levi's 501, modernizovali i prilagodili današnjoj modi, koja počiva na nostalgiji za prošlim vremenima. Izblijedjelom komadu retro izgleda udahnuli su novi život i pogodili, pa su se u igru uključili još neki brendovi koji su jeans doveli do novih razina.
Pomno osluškujući želje milenijalaca koji pate za bilo čim što nosi oznaku custom made, limited edition ili exclusive collection nastao je brend 3×1. U njihovom se shopu u Sohu, naime, može izabrati između 800 vrsti jeansa od kojih se potom, u tvornici od 24 osobe, izrađuju farmerke po mjeri. Tako su farmerke dobile couture tretman – običnom komadu posvećuje se jednako pažnje kao odijelima i haljinama. Farmerke su danas luksuzne, ručno rađene, po mjeri i željama onog ko ih nosi – nismo mislili da ćemo i to dočekati. Sličnu filozofiju njeguje i brend Jean Atelier, koji kreiranju farmerki posvećuje jednako vremena i pažnje kao da se radi o najkompliciranijoj couture kreaciji. Milenijalkama i pripadnicama generacije Z više nije bitan samo kroj, već i sastav farmerki. Obavezno se “baca pogled” na etiketu i postotak rastezljivih materijala u farmerkama.
Kako su danas za mnoge modne trendove zaslužne upravo Skandinavke, ne čudi da su eko farmerke prije nešto manje od šest mjeseci proizvedene pod okriljem danskog brenda Blanche, koji su osnovale Mette Fredin i Melissa Bech. Svi jeans komadi izrađuju se u Kopenhagenu od ostataka materijala ili od tkanina odobrenih po “Global Organic Textile Standardu”. Korištenjem ostataka materijala pomogle su ekologiji, ali su i stvorile modele farmerkio popularnih među it djevojkama kakve nije kreirao niti jedan konkurentski brend. Kod njih glavnu riječ vodi jeans, pa je tako, silom prilika, nastao model čije su nogavice izrađene od nekoliko poruba odbačenih traperica. A upravo su takve kreativne ideje od specijaliziranih brendova ove godine preuzeli dizajneri.
Nakon vladavine rekonstruiranog, poderanog, vintage look i svijetlog jeansa posuđenog iz 90-ih, ponovo se traži tamni jeans popularan na početku milenija. Sva sreća, pa su dizajneri iz tog doba posudili samo indigo boju.
Što se krojeva tiče, u skladu s promjenom u inspiraciji, mom jeans je out, a sličnu sudbinu dijele i uske farmerke. Glavni hit ove godine je hibrid između mom i skinny kroja – one koje prate liniju tijela, ali se ne stapaju s njome već zadržavaju svoj kroj na koji je stavljen najveći naglasak. Zbog potražnje za besprijekorno iskrojenim farmerkama od rigidnog materijala koji zadržavaju oblik, izgubila se potreba za dodavanja stretcha u hlače, koji je činio dobar dio do sad najpopularnijeg skinny modela farmerki.
Moderan jeans koji dizajneri predlažu za ovu sezonu postao je fancyTamne boje, široke nogavice, šavovi od svijetlog konca – sve je na tragu jeansa s početka milenija, ali puno bolje. Jednostavni krojevi s detaljem koji se ističu, poput asimetričnih poruba, zaigranih volana, velikih cuffova ili neobičnih zipova, preplavili su piste za proljeće/ljeto 2018. I dizajneri su postali puno kreativniji – Tom Ford je, naprimjer, osmislio nešto nalik odijelima od jeansa. S druge strane tu su modeli koji izgledom podsjećaju na radničke kombinezone, a u skladu su s popularnim streetwear stilom te baggy modeli. Baš zbog porasta kreativnosti, jeans se ove godine nosi od glave do pete.
Sve te rafinirane farmerke dolaze s cijenom, ali high-end dizajneri zasigurno neće imati problema s prodajom svoje robe od jeansa. Zašto? Zato što su se farmerke uvijek smatrale dobrim ulogom, a kvalitetan par u posljednjih nekoliko godina nigdje se nije mogao pronaći. S novim trendom među dizajnerima i specijaliziranim brendovima, tu su hlače od čvrstog stopostotnog jeansa tamne boje koje nam savršeno pristaju te ih možemo nositi godinama i to od jutra do mraka. A kad je tako, ko nije spreman uložiti nešto više novaca?
Izvor: buro247.hr