Praznici su takoreći iza ugla, a to obično znači veliku shopping groznicu koja će zavladati našim životima. Decembar je mjesec u kojem se potroši možda najviše novaca u godini i u kojem kupujemo poklone drugima, no isto tako volimo udovoljiti i sebi. Ako se često počastite kozmetikom i svim onim beauty sitnicama koje vam upadnu u korpu iako ih zapravo ni ne trebate, danas vam donosimo savjete kako izbjeći impulsivnu kupovinu i možda čak uštedjeti novac uoči i za vrijeme blagdana.
Kada je riječ o kupovini kozmetike, najčešće se susrećemo s dva scenarija. Jedan je da je određeni beauty proizvod na sniženju, pa iako nije na našoj listi želja niti nam realno treba, postoji mogućnost da ćemo ga kupiti. Jedan, drugi, treći i odjednom se nađemo okruženi proizvodima koji su kupljeni impulsivno, vjerojvatno ih ni nećemo potrošiti (ili uopće koristiti) te dolazimo do drugog scenarija, a to je nered u kupatilu od nagomilanih i često neželjenih beauty proizvoda. Savjeti koje vam donosimo zapravo su pitanja koja si možete postaviti kada drugi put dođete u shopping iskušenje i koja bi vam mogla pomoći da steknete bolje navike te svjesnije trošite vlastiti novac.
IMA LI PROIZVOD KOJI NAMJERAVATE KUPITI SVRHU?
Budite iskreni prema sebi. Kada se uhvatite proizvoda koji vas mami da ga kupite, zapitajte se ima li on svrhu u vašem životu, odnosno hoćete li ga stvarno koristiti i potrošiti ili ga želite kupiti samo da biste ga posjedovali. Ako je odgovor na vaše pitanje ovaj drugi, vjerovatno ste se našli pod utjecajem marketinga, koji određeni kozmetički proizvod reklamira kao nešto novo i vrlo poželjno, Također postoji mogućnost da ste pod utjecajem influencera s društvenih mreža koji baš u trenutku kada je proizvod lansiran na tržište izražavaju svoje oduševljenje istim. Uzmite u obzir da su najčešće za to plaćeni i da proizvod koji upravo držite u rukama nisu samoinicijativno kupili, već im je on besplatno poslan u zamjenu za reklamu.
IMATE LI VEĆ NEŠTO SLIČNO U VLASTITOM NESESERU?
Upravo ste u ruke uzeli ruž koji vas je privukao na prvi pogled i od odlaska na blagajnu, gdje ćete brzo za njega iskeširati novac, doslovno vas dijele trenuci. No, zašto ga ne biste odložili i umjesto toga se zaputili kući kako biste napravili mali istraživački rad u vlastitom kupatilu i otkrili postoji li išta slično željenom ružu što već posjedujete? Nerijetko se događa da se u drogerijama i parfumerijama uhvatimo nekog ruža čija nijansa neodoljivo podsjeća svim onima koje već imamo u neseseru. Umjesto kupovine, budite odlučni u tome da potrošite sve te vrlo slične proizvode koje već imate. Na taj ćete način uštedjeti novac, ali i prostor u kupaonici. Uopšteno se limitirajte na 2 do 3 slične stvari koje će vam onda biti u rotaciji.
TREBA LI VAM ZAISTA REZERVA?
Upravo ste počeli trošiti kozmetički proizvod koji ćete sigurno iskoristiti do kraja, no upravo je u toku akcija u sklopu koje isti možete kupiti po bitno povoljnijoj cijeni? Stvaranje takozvanih rezervi nije nužno iz više razloga. Za početak, proći će neko vrijeme dok potrošite taj prvi proizvod, a nakon što ga potrošite, vjerovatno će se opet pojaviti neka akcija na kojoj ćete ga isto moći nabaviti po vrlo povoljnoj cijeni. Akcije se definitivno ne događaju jednom i nikad više, već su cikličke prilike, pa zapravo ništa ne propuštate. Osim toga, izbjegnete li gomilanje rezervi u kupatilu, ponovo dolazimo do toga da štedite prostor, a uredno kupatilo koje držite pod kontrolom ujedno znači i red u glavi.
ČASTITE LI SE PREČESTO KOZMETIKOM?
Kada uspješno obavimo zadatak koji smo stavili pred sebe ili postignemo neki cilj, volimo se počastiti nečime za uloženo vrijeme i trud. No, povremena čašćenja treba razlučiti od onih koja se događaju stalno i bez stvarne potrebe ili realnog opravdanja. U trenutku kada poželite nešto kupiti i počastiti se, zapitajte se častite li se iz nekog razloga vrijednog čašćenja ili je riječ o slijepoj potrošnji zbog koje biste kasnije čak mogli osjećati grižnju savjesti. Ne dopustite si da izraz ‘počastiti se’ postane vaš konstantni obrazac ponašanja.
Na kraju krajeva, ponovno se vraćamo onoj iskrenosti prema samome sebi i uključivanju razuma u ključnim trenucima kupovine, kada svakako vrijedi proći ovom listom pitanja i odgovoriti si bez uljepšavanja.
Izvor: Journal.hr