Zanimljiva je spoznaja, odnosno rezultati istraživanja objavljen u Journal of Consumer Research: ljudi pod stresom i oni koji se bespomoćno osjećaju, potroše dvostruko više novaca na razna sredstva i pribor za čišćenje, od onih koji su uravnoteženi.
Kako bi to otkrili, podijelili su ispitanike u dvije grupe. Jedan dio ispitanika trebao je pismeno opisati situaciju u kojoj sve ima pod kontrolom. Druga grupa trebala je opisati situaciju u kojoj se osjećaju preopterećeno i pod stresom.
Kupovina iz očaja Odmah nakon toga su obje grupe otišle u kupovinu – i „grupa pod stresom“ kupila je enormno puno stvari za čišćenje, potom razni uredski pribor te alat. A „relaksirana grupa“ potrošila je na te stvari upola manje novaca. Hm, što to znači? Rezultat ovog istraživanja ne možemo baš do kraja razumjeti. Osim toga, ne možemo si zamisliti da nam kupovina sredstva za čišćenje može bolje pomoći od kupovine, na primjer, nove haljine ili suknje. Osim ako… Objašnjenje koje nam kao psiholozima-laicima pada na pamet jest da podsvjesno kupujemo sredstva za čišćenje jer želimo iz svog života “očistiti” sve loše stvari. Da ne spominjemo onaj oslobađajući osjećaj dok ribamo kadu i imamo utisak da smo nešto stvarno dobro napravili, sredili? A alati? Rado bismo popravili sve ono što ne funkcionira dobro!