Novi BMW M5 (kombinirana potrošnja goriva: 10,5 l/100 km [26,9 mpg imp]*, kombinirana emisija CO2: 241 g km*) odvodi BMW M GmbH na novo područje, s pogonom na sve kotače M xDrive po prvi put u limuzini visokih performansi. Ova promjena smjera omogućuje modelu M5 istraživanje novih dinamičkih dimenzija i nudi veću svakodnevnu praktičnost u svim uvjetima vožnje. Novi automobil se obvezuje graditi na tradiciji koncepta – luksuzna poslovna limuzina s četvero vrata i željom za trkaću stazu – prvi put viđen 1984. godine s izvornim BMW-om M5.
Novi M xDrive razvijen od strane BMW M GmbH najmoćniji je sustav za pogon na sve kotače koji je ikada bio u segmentu visokih performansi. On djeluje na principu središnjeg prijenosnog kućišta s višedijelnom spojkom i po potrebi raspodjeljuje pogon potpuno varijabilno između prednje i stražnje osovine. Još jedan sastojak u vrhunskoj vučnoj snazi automobila u svim cestovnim i vremenskim uvjetima je aktivni M diferencijal na stražnjoj osovini, koji također funkcionira potpuno varijabilno i ima efekt zaključavanja od 0 do 100%.
Karakter sustava M xDrive može se podesiti po želji. Vozač ima pet različitih konfiguracija koje se mogu odabrati na temelju kombinacija DSC režima rada (DSC uključen, MDM, DSC isključen) i M xDrive režima rada (4WD, 4WD Sport, 2WD). U osnovnoj postavci s uključenim sustavom DSC (dinamički nadzor stabilnosti – Dynamic Stability Control) i režimom rada 4WD, sustav omogućuje lagano klizanje kroz stražnje kotače kada se ubrzava iz kuta – i time daje svoj obol u pružanju sportske agilnosti novom BMW-u M5.
U M Dynamic režimu rada (MDM, 4WD Sport) M xDrive omogućava lako kontrolirana proklizavanja. Tri M xDrive režima rada sa isključenim sustavom DSC osmišljena su kako bi zadovoljili apetite vozača i prvenstveno za korištenje na stazi. Ovdje vozač može birati između tri konfiguracije uključujući izvorni pogon na stražnje kotače (2WD). Ovaj režim omogućuje vozaču da odabere vlastiti kut za kontrolirano proklizavanje i priušti poznavateljima voznu dinamiku u svom najčišćem obliku.
Pružajući dovoljno snage za novi BMW M5 je 4.4-litreni V8 bi-turbo motor s tehnologijom M TwinPower Turbo. M inženjeri izvršili su značajne revizije jedinice snage izlaznog modela. Na primjer, novo razvijeni turbopunjači, ultra-efikasno hlađenje indirektnog punjenja zraka i povećani tlak ubrizgavanja goriva zajedno pomažu u povećanju izlazne snage i prije svega okretnog momenta. Motor razvija 441 kW/600 KS na 5.600 – 6.700 o/min, dok vozač na raspolaganju ima monumentalnih 750 Nm (553 lb-ft) okretnog momenta od 1.800 o/min i ostaje tamo do 5.600 o/min.
Kontrolirana mapom, potpuno promjenjiva pumpa za ulje osigurava da se ulje isporučuje kako i kada ga novi BMW M5 treba, čak i na stazi. Impresivne performanse automobila govore same za sebe: 0 do 100 km/h u samo 3,4 sekunde, od 0 do 200 km/h u 11,1 sekundi (124 mph). Najveća brzina u međuvremenu je elektronički ograničena na 250 km/h, no opcionalni paket M Driver može osigurati zabavu koja doseže 305 km/h (189 mph).
Novi BMW M5 kanalizira svu snagu preko posebno prilagođenog osovinskog M Steptronic prijenosa s opcijom Drivelogic. U D režimu rada pruža svu udobnost i praktičnost potpuno automatskih promjena stupnja prijenosa, ali se također može prebaciti na sekvencijalne ručne promjene. Vozač to može učiniti pomoću kompaktne ručice mjenjača na središnjoj konzoli ili ručica na upravljaču.
Opcija Drivelogic omogućuje vozaču prilagodbu karakteristika prijenosa prema osobnim preferencijama. Za upotrebu staze, 8-stupanjska M Steptronic jedinica služi za munjevito brza vremena prijenosa, pomažući u pružanju novom BMW-u M5 izuzetnu okretnost i dinamičan duh.
Ovjes novog BMW-a M5 također je dizajniran za isporuku i maksimalnu vučnu snagu za svakodnevnu uporabu i vrhunske dinamičke performanse na trkaćoj stazi. Poput motora, mjenjača i M xDrive sustava, podešen je od strane stručnjaka i vozača testiranjima na raznim mjestima uključujući najzahtjevniji testni pogon na svijetu – krug Nürburgring Nordschleife. Sofisticirani elementi za učvršćivanje u prednjim i stražnjim strukturama osiguravaju da je struktura tijela izuzetno kruta i stoga auto daje trenutnu povratnu reakciju, posebno kada vozač pritišće papučicu gasa na cesti ili stazi.
Vozač može odabrati između Comfort, Sport i Sport Plus režime rada za VDC sustav (Variable Damper Control – sustav nadzora amortizera) – koji ima M specifično podešavanje – i M Servotronic upravljač. Značajke motora također se mogu konfigurirati prema vozačevim preferencijama putem Efficient, Sport i Sport Plus režima rada. Dvije tipke M1 i M2 na kožnom M upravljaču mogu se pohraniti u dvije postavke, kombinirajući vozačeve preferencije motora, prijenosa, suspenzije i M xDrive režima rada, DSC režima rada i postavki Head-Up zaslona. Vozač tada može aktivirati željenu postavku pritiskom odgovarajuće tipke.
Novi BMW M5 uključuje revizije svoje karoserije preko redovnog BMW-a serije 5 kako bi zadovoljio izazovni dinamički opis. M inženjeri redizajnirali su šire prednje bočne ploče i prednji branik kako bi uključili veće otvore za dovod zraka u sustave hlađenja i kočnice. Novi stražnji difuzor je također nov. Kvartet cijevi ispušnog sustava vizualni je pokazivač na snagu koju proizvodi BMW M5 i također se nalazi na prikladnom sportskom zvuku za trenutni zadatak, zahvaljujući sustavu kontrole zaklopca. Vozač može koristiti tipku za podešavanje zvuka motora po želji.
Poklopac motora, koji također ima M-specifičan dizajn, izrađen je od aluminija i ima atraktivne linije dizajna. One se protežu u izuzetno laganu plastiku ojačanu ugljičnim vlaknima (CFRP) – standardnu značajku novog M5. Uštede na težini kojima pridonosi CFRP krov i druge komponente kao što je ispušni sustav pomažu osigurati da novi BMW M5 s pogonom na sve kotače M xDrive bude lakši od prethodnika.
Novi BMW M5 opremljen je standardnim M kompozitnim kočnicama, koje su lakše od konvencionalnih sastavljene od lijevanog željeza i stoga smanjuju težinu automobila. S plavim obojanim šestero-klipnim fiksnim čeljustima na prednjoj osovini i jedno-klipnim čeljustima na stražnjoj osovini, zajedno s perforiranim unutrašnjim ventiliranim diskovima za kočnice, M kompozitne kočnice imaju snagu za smanjenje brzine koja odgovara dinamičkoj snazi automobila. Opcionalne M ugljično keramičke kočnice, koje se mogu identificirati pomoću čeljusti obojenih zlatnim bojama i koje pružaju smanjenje težine M5-ice za dodatnih 23 kilograma, mogu izdržati još veće opterećenje.
Novi BMW M5 dolazi sa standardnim poliranim 19-inčnim lakometalnim kotačima (prednji: 9,5 x 19, stražnji: 10,5 x 19) u Orbit Grey boji i M-specifičnim gumama (prednji: 275/40 R 19, stražnji: 285/40 R 19). 20-inčni naplatci mogu se navesti kao opcija (prednji: 275/35 R 20 gume na 9,5 x 20 naplatcima, stražnji: 285/35 R 20 guma na 10,5 x 20 naplatcima). Standardna specifikacija za novi BMW M5 također sadrži Merino kožna i M sjedala s električnim podešavanjem. Popis opcija uključuje novo razvijena M višenamjenska sjedala koja se ističu sa svojom konstrukcijom u obliku školjke i još boljom bočnom podrškom.
Novi BMW M5 može se naručiti od rujna 2017. godine, po cijeni od 117.900 eura, a isporuke će početi u proljeće 2018. godine. Planiran za lansiranje na isti datum prodaje kao i standardni M5 je BMW M5 First Edition. Ova verzija posebnog izdanja – ograničena na 400 primjeraka širom svijeta – ima BMW Individual Frozen Dark Red Metallic boju karoserije koja je isključivo za taj model i ima cijenu od dodatnih 19.500 € pored standardnog modela.
Dodatne informacije o službenim vrijednostima potrošnje goriva, specifičnim vrijednostima emisije CO2 i potrošnji električne energije novih osobnih automobila uključene su u sljedeću smjernicu: “Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Smjernica za potrošnju goriva, emisiju CO2 i potrošnju električne energije novih osobnih automobila), koja se može dobiti od svih zastupnika tvrtke Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen i na sljedećoj poveznici http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html.
* Podaci o potrošnji goriva i emisijama CO2 su privremeni, temeljeni na EU testnom ciklusu i mogu se razlikovati ovisno o specificiranom formatu guma.
PODACI O POTROŠNJI I EMISIJI.
Kombinirana potrošnja goriva: 10,5 l/100 km [26,9 mpg imp]*; Kombinirana emisija CO2: 241 g/km*