„Odijelo čini čovjeka!“ Koliko ste puta do sada čuli ili pročitali ovu izreku? Vjerujemo bezbroj, ali o tome da li je to tako, niste previše razmišljali.
Je li zaista istina da odijelo čini čovjeka, i da nas ljudi procjenjuju po odjeći koju nosimo? Odgovor je vjerovali ili ne – DA. Priznali mi to ili ne, sviđalo se to nama ili ne, odjeća je prvo što neko primijeti na nama.
Još ako ste žena, podrazumijeva se da ste u svakom trenutku besprijekorno dotjerani od glave do pete. Nije nikakva tajna da su mnoge pripadnice ljepšeg pola, na putu do cilja, osim u obrazovanje, uložile ogroman novac u dizajnerske krpice, i ne žale zbog toga, jer im se ta investicija itekako isplatila.
Jedna od njih kaže kako to nije uradila samo zato što voli nositi markiranu odjeću, nego, prije svega, zato što joj je, primjera radi Dolce&Gabbana haljina, koja joj je stajala kao salivena, omogućila da lakše i sa puno više sigurnosti u sebe uđe u konferencijske dvorane, hotelska predvorja, pozorišne foajee, na svečane večere…
Nakon ovoga, nameće se logično pitanje: „Je li onda skupo biti poslovna žena i koliko njih uopće to sebi može priuštiti?“
Novinarka voli haljine Dolce&Gabbana
Za Sanelu Prašović-Gadžo kažu kako je jedna od najbolje odjevenih žena u Bosni i Hercegovini. Atraktivna novinarka i urednica ne krije da joj je ormar ispunjen odjećom i obućom najpoznatijih svjetskih dizajnera, poput Toma Forda, Donne Karan, Marca Jakobsa, Dolce&Gabanne, Balenciage, Alexandera Wanga… Ipak, ona izdvaja svog “ljubimca”, a to je Alexandar McQueen.
“U ormaru imam tri kožne jakne Ricka Owensa i nekoliko haljina Dolce& Gabbana. Volim ih jer su elegantne i udobne. Nisam snob, pa da zbog markica kupujem te brandove. Uživam u kvaliteti šivanja i materijala. Ne mogu nositi sintetiku i nekvalitetno sašivene stvari, to me nervira“, izjavila je Prašović-Gadžo ranije u jednom sarajevskom magazinu.
Bilo kako bilo, jedno je neosporno, Sanela na malim ekranima zaista izgleda besprijekorno, ali i samouvjereno, a u tome joj u velikoj mjeri pomažu dizajnerske krpice.
Poznata advokatica Vasvija Vidović voli nositi italijansku odjeću, a po omiljene stvari odlazi u poseban butik u Zagrebu.
Ističe da je za poslovnu ženu veoma važno kako se oblači, ali da to nikako nije presudno za njen uspjeh u onome čime se bavi.
“Naravno, da je važno kakvi ćete ujutro doći na posao, pogotovo ako ste javna ličnost, kao što je profesija advokata. Takve osobe itekako moraju voditi računa kakav utisak ostavljaju u javnosti. Naravno, ne mora sve biti brendirano. Ja u svom ormaru imam i takve, ali i „obične“ garderobe. Vodim računa o tome da sve što kupim mogu kombinirati sa stvarima koje već imam“, kaže Vidović za Coolstyle.
Kad joj se svidi ne žali platiti
Naša poznata advokatica u shopping odlazi sezonski, a često, kako kaže, kao i svaka žena, potroši i više nego što je planirala. Kada joj se nešto sviđa ne žali platiti, pogotovo za obuću.
“Na odmoru u Turskoj za cipele sam dala 300 eura. Ali, to vam je standardna cijena dobrih cipela – one se kreću od 300 do 500 eura. Vodim računa o tome kakvu obuću kupujem, jer mi je u poslu kojim se bavim veoma važna udobnost cipele“, kaže Vidović.
Maja Kojundžić, najpoznatija sajamska menadžerica u regionu i direktorica firme Cuspis, njeguje istančan, prije svega, poslovni modni stil.
Žena koja u posljednje vrijeme živi na relaciji London-Zagreb-Sarajevo-Beograd, istakla je kako je za poslovni uspjeh, prije svega potrebno znanje, upornost i predanost poslu.
“To znači da radni dan često traje i 12 sati, a ako ste vlasnik i direktor, onda živite svoj posao i u njemu ste 24 sata svih 365 dana u godini. Brendirana odjeća neće vam osigurati niti nove klijente, niti pomoći da zadržite postojeće, barem ne u poslu kojim se ja bavim. Vjerujem da je stil nešto što klijenti primijete, ali pod time ne mislim samo na modni stil”, objašnjava Kojundžić.
Shopping tokom putovanja
Uspješna poduzetnica otkrila nam je da odjeću kupuje dva puta godišnje – u jesen i proljeće. Nerado govori o brendovima i uglavnom kupuje komade na kojima se brend ne ističe ili je minimalno vidljiv.
“Ponekad, kada imam vremena na putovanjima, kupim nešto što mi se svidi. Najviše potrošim na cipele, torbice i haljine jer mi je to najveća slabost. Nosim uglavnom marke stranih modnih kuća i kombiniram high street sa dizajnerskim komadima”, kaže Kojundžić.
I direktorica telekomunukacijske firme u Sarajevu Martina Saira Keškić voli skupe stvari i shoppinge u inostranstvu. Ne smatra sebe modnom ikonom. Voli se, kaže lijepo obući, i to je to. Njen Instagram profil vrvi od fotografija na kojima supruga bivšeg reprezentativca BiH Zlatana Muslimovića pozira u glamuroznim toaletama.