Naši postovi na društvenim mrežama mogu reći mnogo više o nama samima nego što smo to spremni da priznamo. Oni čak mogu signalizirati da nam je potrebna pomoć. U skorašnjoj studiji grupa istraživača je otkrila da algoritam ako označi nekoliko ključnih znakova prilikom Instagram postova ljudi, može dijagnostikovati depresiju efikasnije od doktora.
Christopher M. Danforth sa Univerziteta u Vermontu i Andrew Reece sa Harvarda su pogledali više od 44 hiljada fotografija koje su postovali učesnici studije (njih 166, a od kojih je 71 bila dijagnostikovana depresija).
Istraživački tim je napravio alat koji je analizovao postove i identifikovao depresiju kroz markere određene prethodnom studijom kao što je sklonost depresivnih ljudi da više vole sivlje, tamnije boje i da pokazuju manje dokaza o društvenoj aktivnosti.
Otkrili su da su postovi depresivnih ljudi prije i poslije dijagnostikovanja, bili plavlji, tamniji ili u sivljim tonovima od zdravih ljudi. Ispostavilo se da depresivniji ljudi imaju više slika sa licima, ali su zdravi ljudi postovali slike sa više ljudi.
Depresija, takođe, tjera ljude da manje koriste filtere u svojim postovima. A, kada i koriste filtere, najčešće koriste Inkwell koji pretvara fotografije u crno-bijele. Ljudi bez depresije su više koristili Valencia filter koji daje slikama sunčaniji izgled.
Istraživači su došli do zaključka da alat koji su dizajnirali tačno može da identifikuje koji su ljudi imali ili imaju depresiju 30 odsto bolje nego ljekari.
Ovo je jedan od nekoliko obećavajućih eksperimenata koji su koristili vještačku inteligenciju za dijagnostikovanje mentalnih poremećaja.
Izvor: ljepotaizdravlje.ba