Velika promjena će uključivati ukidanje svih predmeta iz kurikuluma.
U Finskim školama dolazi revolucija u obliku uništavanja svih formalnih školskih predmeta, piše Enlightened consciousness.
Voditelj Odjela obrazovanja u Helsinkiju, Marjo Kyllonen, objavio je kako vjeruje da je postojeći način podučavanja djece temeljen na modelu koji je koristio studentima i učenicima na početku 1900-ih, ali sada više nije relevantan ni koristan u našem moderniziranom načinu učenja.
Snažno vjeruje da su se naše potrebe promijenile i da trebamo prilagoditi naše poučavanje kako bi se ono uskladilo s našim novim načinom razmišljanja i razvoja.
Velike promjene će uključivati uklanjanje svih predmeta iz kurikuluma, kako su predložili finski službenici, koji će se zamijeniti proučavanjem individualnih događaja i fenomena.
To znači da učenici više neće imati individualne satove predmeta kao što su matematika, zemljopis i povijest, već će umjesto toga proučavati događaj, poput drugog svjetskog rata, iz perspektive matematike, geografije i povijesti.
Predložena je čak i nastava nazvana „rad u kafiću“ koja će kod učenika razviti vještine komuniciranja na engleskom jeziku, ekonomije i komunikacije.
Novi sistem, kojeg se planira uvesti 2020.g., uvest će se učenicima sa 16 godina, što znači da nakon što završe svoje inicijalno obrazovanje iz širokog polja predmeta, mogu sami birati koji specifični događaj ili koji fenomen žele proučavati, temeljeno na njihovim interesima i budućim izgledima.
Osnovna ideja je eliminirati odustajanje i neuključenost učenika koji moraju slušati individualne satove nastave za koje vjeruju da im neće trebati s obzirom na njihove nade i ambicije o budućoj karijeri, već će umjesto toga primjenjivati to gradivo na specifičnu temu koju sami izaberu, pri čemu će steći isto znanje i vještine, ali će ih koristiti na mnogo produktivniji način koji je korisniji za njihovo individualno učenje.
Finski edukacijski sistem također potiče kolektivni rad, što znači da će učenici raditi zajedno u malim grupama u kojim će se diskutirati, umjesto da sjede pojedinačno u klupama gdje ih poučava jedan učitelj.
Ovaj novi sistem će od svih nastavnika tražiti da budu širokih pogleda i prilagodljivi novom sistemu poučavanja, a oko 70% nastavnika u Helsinkiju su već počeli s pripremama za novi način poučavanja, a kao rezultat će dobiti povećanje plaće.
Kao sistem školstva koji se smatra jednim od najboljih u svijetu, je li ova drastična promjena u načinu kako se poučava našu djecu pionirski pristup koji pokazuje drugim zemljama put za buduće generacije?
Što mislite o tome?
Prevela: Suzana Prnjak za atma.hr