Dragi naši ljubitelji mode, pomalo kontradiktorno “pravilima mode”, upravo sjedim u najudobnijoj over-sized trenerci i jedem pastu, te razmišljam odakle početi svoju priču. Prije nekoliko dana javila mi se jedna divna mlada djevojka kojoj je moda velika ljubav, urednica BHFASHIONLOVERS portala, Maja Đukić. Pitala me da li bih napisala članak o modnom marketingu, subjektu koji studiram u Parizu, a o kojem sanjam od kako sam započela svoj put odlaskom u Beč, 2012. godine, te diplomirala u vrhunskoj srednjoj školi u Škotskoj 2015. godine.
Nasuprot stereotipu “modno osvještene osobe” ili “ljubitelja mode” nisam zatupljena, volim čitati knjige i pisati tekstove, volim dobru muziku, volim specijalizirane tekstove o modi, ekonomiji, marketingu, biznisu, sportu, muzici i još mnogo čemu. Eto, razbijam streotip, koji su nam nametnuli oni koje ne zanima ništa od navedenog, pa si daju za pravo kritikovati nas, “fashion lovers-e”! Svatko ima svoju veliku ljubav, a ja sam pronašla dvije koje su rezultirale u spoju mode i marketinga.
Et, voila! U prethodnom paragrafu se nalazi prvo pravilo koje morate pratiti ako se želite profesionalno baviti modom, marketingom, ili kombinacijom: uvijek se morate zanimati za sve što se dešava oko vas. Moda nije samo lijepa haljina, niti dobar šnit, kvalitetan materijal ili posljednji trend, moda je odraz savremenog društva. Da li ste ikada pomislili zašto su posljednji trendovi eko-moda (sustainable fashion), conscious-moda (svjesna moda), brza-moda, see now- buy now moda (vidi sada-kupi sada)?
Kako je Burberry napravio revoluciju i obrnuo proces izrade i prodaje produkta
Zato što potrošači mode sve više žele to. Voila, drugo pravilo marketinga: uvijek se obraćaj svom kupcu i prati ga- daj mu ono što on želi, a ne što ti želiš da mu se dopadne. Naravno, za oba navedena “pravila” prvo morate odrediti svoju ciljnu skupinu, odnosno kome se obraća vaš proizvod, te svoje pozicioniranje na tržištu, odnosno zašto ta osoba kome se obraćate treba kupovati kod vas, a ne kod nekoga vrlo sličnog. Dakle, šta je vaša prednost i diferencijacija?
Naravno, već sada vjerovatno imate mnoštvo komentara poput “naši ljudi ne žele da kupuju naše proizvode”, što apsolutno nije tačno. Ukoliko se zanimate za svoju okolinu i razgovarate sa klijentima, te pitate šta je njima najvažnije: dobar materijal (starija populacija), dobra cijena (mlađa populacija), dizajn u skladu sa trendovima (modno-osvještena populacija), te tim istim kupcima ponudite takav proizvod, oni će ga kupiti. Primjeri su mnogi modni brendovi osnovani u BiH: Alma-Ras, Belma Tvico Stambol, Marko Feher, Cocopat, Kaftan studio… Morate znati zašto nešto nudite i kome se to obraća, te naravno po kojoj cijeni je vaš potencijalni kupac spreman kupiti taj proizvod.
Da ne dužim! Naravno ako želite da znate više detalja, možete me potražiti na društvenim mrežama. Vrlo bitno je kada sve navedeno definišete, odlučiti i šta je vaša “priča” ili specijaliziranim jezikom “story-telling of a brand”. Kada to kažem, mislim na nešto stvarno po čemu vas vaš kupac prepoznaje i s čime vas poistovjećuje i veže. Nešto stvarno što ste kreirali na osnovu nestvarne fantazije. Za Cartier je to Pariz, Place Vendôme, pantera, specijalnost u preradi dijamanta, prepoznatljivost kao “zlatar kraljeva”. Za Chanel je to bijela kamelija, tvid, crno-bijela bi-colored baletanka, perle, mala crna haljinica, lav, crna, bijela, crvena, zlatna i bež boja te naravno Pariz. Za Gucci je to flora uzorak, zeleno-crvene tri linije, zaključani GG znak, bamboo tašna, Jacky (Kennedy) torba, senzualnost i seksipilnost, koja se pod novim kreativnim direktorom Alessandrom Micheleom pretvorila više u retro i eklektičnost. Šta god da izaberete i odlučite, kojim god putem krenete, morate se držati svojih korijena, ali ih uvijek prezentirati na inovativan i up-to-date način.
U ovom inovativnom filmu Cartier komunicira sa svojim kupcima kroz video sve svoje ikone i načine prepoznatiljivosti: pantera ide kroz svijet na sva mjesta gdje se nalazi Cartier radnja (brick&mortar), te na kraju završava u Parizu, na Place Vendôme, odakle je sve počelo. L’ Odysee de Cartier video:
https://www.youtube.com/watch?v=yaBNjTtCxd4
Moja sugestija je da pogledate ovaj Chanel-ov video koji govori o dijelu njihovog story-tellinga:
Guccijev video “A Fashion Story” nije samo hodajući lookbook Cruise 2016 kolekcije, nego također pokazuje repozicioniranje brenda iz ere Fride Giannini (sa odjećom seksualnog konteksta i implikacija) ka eri Alessandro Michele-a. U oba slučaja, tu se nalaze mali znakovi ka korijenima brenda kao i obilježja prepoznatljivosti :
Sve u svemu, dovoljno od mene za danas! Do idući puta, et très bonne journée!
Autorica: Ena Berbić