Sposobnost “čitanja” ljudi izuzetno je korisna vještina koju možete primijeniti kako bi vaša komunikacija sa drugima bila uspješnija.
LaRae Quy je radio za FBI 23 godine, a o ovome kaže: ”Ne morate biti prvorazredni detektiv da biste shvatili šta se odvija u nečijoj glavi. Uvijek postoje signali koje možete protumačiti i na osnovu njih shvatiti nečije ponašanje. Morate ih samo uočiti.
DEFINIŠITE NJIHOV OSNOVNI MODEL PONAŠANJA
Govor tijela nudi širok spektar korisnih informacija. Na primjer, ljudi tokom razgovora mogu zuriti u pod, prekrstiti ramena, češkati se po glavu ili nervozno cupkati naprijed nazad. Ljudi se ponašaju na različite načine iz sasvim različitih razloga.
Ukoliko definišete nečiji model ponašanja to će vam umnogome pomoći da shvatite postupke te osobe – da li ih čini iz navike ili su povezani sa bijesom, nezrelosti ili nekom zabludom.
PAZITE NA ODSTUPANJA U TUĐEM PONAŠANJU
Obratite pažnju na odstupanja između ponašanja ljudi i njihovih riječi. Primjer, da li ste primijetili da neko u vašoj blizini ima naviku kašljati nekoliko puta kada je nervozan? Da li to značiti da takve osobe zapravo kriju više nego što vam se zapravo čini na prvi pogled?
OBRATITE PAŽNJU NA NJIHOVE GESTOVE
Obični gestovi ili jednostavna riječ ne moraju nužno imati skriveno značenje. No kada se određeni gestovi kontinuirano javljaju istim, specifičnim redoslijedom, obratite pažnju na takav obrazac ponašanja. Ako neko neprestano kašlje, češka glavu ili cupka nogama u isto vrijeme, trebali biste biti oprezni.
UPOREDITE PONAŠANJE
Ako primijetite da se neko ne ponaša uobičajeno, obratite dodatnu pažnju na tu osobu. Kakva je komunikacija te osobe sa ljudima u prostoriji? Mijenja li se mimika te osobe kroz same interakcije? Što vam poručuje govor tijela takve osobe?
POGLEDAJTE U “OGLEDALO”
Neuroni ogledala koji se nalaze u mozgu doslovno reflektuju stanje našeg uma. Primjera radi – osmijeh aktivira mišiće koji su odgovorni za srećan izraz na našem licu. No kada se s druge strane mrštimo, pokazujemo naše nezadovoljstvo.
Kada gledamo nekoga ko nam se sviđa, šaljemo signale mišićima našeg lica da se opuste. Ako lice osobe koju tada gledate ne uzvrati istom ekspresijom, to znači da se toj osobi ne sviđate ili joj se ne sviđa nešto što ste učinili.
OTKRIJTE KARAKTER OSOBE
Najsnažnija osoba nije nužno ona koja sjedi na čelu stola. Samouvjerena osoba, po pravilu ima vrlo čvrst karakter. Vrlo često su vođe određenih grupa slabih te se uveliko oslanjanju na druge. Utvrdite ko u grupi ljudi ima najčvršći karakter i vaše šanse za uspjeh će porasti.
POSMATRAJTE NJIHOV HOD
Vrlo često ljudima nedostaje fluidnosti u njihovim pokretima. Ukoliko osoba prilikom kretanja gleda u svoje noge umjesto ispred sebe, to je očiti znak nedostatka samopouzdanja. Ako primijetite takvo ponašanje kod neke osobe u grupi, pohvalite je kako biste zadobili njeno povjerenje. Ili postavite direktno pitanje kako biste saznali ono zbog čega strahuje to reći na glas.
OBRATITE PAŽNJU NA KLJUČNE RIJEČI U NJIHOVOJ KOMUNIKACIJI
To će vam dati bolji uvid u način razmišljanja pojedine osobe. Ako vam šef kaže da je odlučio raditi sa nekom firmom, ključna riječ u njegovoj izjavi je da je “odlučio”. Ova riječ vrlo vjerovatno može značiti da vaš šef a) nije impulsivan, b) razmišlja o različitim načinima djelovanja c) planira i analizira nekoliko koraka unaprijed.
PREPOZNAJTE OSOBINE NJIHOVOG KARAKTERA
Svako od nas ima svoju ličnost, ali postoje neka osnovna pitanja kroz koja možemo saznati glavne karaktersitike ličnosti pojedinca:
Je li osoba introvertna ili ekstrovertna?
Jesu li interakcije sa drugima motivacija za njegove postupke?
Kako se osoba nosi sa rizikom i nesigurnostima?
Što hrani ego te osobe?
Kako se ponaša u stresnim situacijama?
Kakva je osoba kada je opuštena?
Imajte na umu da je potrebno određeno vrijeme kako biste besprijekorno naučili čitati ljude. I naravno, uvijek postoje izuzeci koje nećete moći lako pročitati. No, ukoliko se držite ovih principa, možete usavršiti svoju vještinu zapažanja i povećati svoje razumijevanje ljudi što će vam konačno omogućiti bolje i uspješnije komuniciranje sa njima.
Izvor: lepotaizdravlje.rs