Svakog Aprila pridružujemo se prazniku planete Zemlje. Ove godine isti se odvio 22. Aprila i bilo je raznovrsnih događaja, marketingških kampanja i aktivnih prodajnih mjesta više nego ikada.
Zašto? Možemo reći kako je modni svijet doslovno preuzeo ovaj koncept i aktivno ga ukomponovao u kolekcije. Gotovo svaka velika modna korporacija lansirala je kampanju za dan Planete Zemlje. H&M realizovao je kampanju sa pjevačicom M.I.A. nazvanu World Recycle Week (Svjetska Sedmica Recikliranja). Organizacija je lansirala mjesec nazvan Fashion Revolution ( Modna revolucija) koristeći hashtag #whomademyclothes (u prevodu, tko šije moju odjeću?)?
Iako, H&M nudi većinu odjeće koju nosimo po pristupačnim cijenama i velikim izborom, upravo to zapravo nije biznis model koji može održati kvalitetnu razinu načina proizvodnje. Prijes vega, nešto poučno što bi svatko trebao da zna- komad odjeće zahtjeva vrijeme, preciznost, vještinu a upravo to bi trebalo biti podržano ekskluzivnom cijenom. H&M kao i mnoge druge korporacije, pronalazi jeftinu radnu snagu da bi masovno proizvodili odjeću koju će prodavati svojim kupcima. Na svijetu nema dovoljno materijala da se proizvedu tolike količine odjeće, te ćemo ubrzo ostati bez njih.
Dame, znam kako si ne možemo pomoći kada je riječ o kupovini u buticima sa velikim izborom i pristupačnim cijenama, poput H&M-a, ali ne brinite jer to nije naša krivica. Veliki modni lanci poput H&M-a su stvorili društvo zbog kojeg se osjećamo kao da možemo kupovati na način na koji to već radimo i osjećati se kao da je to uredu.
Upravo iz ovog razloga H&M je odabrao pop zvijezdu M.I.A. da bude lice njihove kampanje za World Recycle Week. Kampanja simbolizira početak H&M –ovog prihvatanja korištene i odbačene odjeće na svim svojim lokacijama širom svijeta. Prisutna je kriza u proizvodnji odjeće a oni odgovaraju na to na odličan način! Međutim, dio gdje postaje nezgodno jeste “greenwashing”- recikliranje odjeće, te kupovanje još odjeće pobija svrhu doniranja iste. Dogodio se veliki medijski kriticizam koji kaže kako H&M želi da ušetate u njihovu prodavnicu kako bi donirali, a zapravo cilja da kupujemo više. Na vama je da odlučite. Pogledajte kampanju.
Modna revolucija lansirala je svoj website kao organizaciju pod kojom naglašavaju svoj brend kao jedan od onih koji se vode “pametnom” proizvodnjom. Ovo je hit u modnoj proizvodnji. Modni dizajneri to prihvataju veoma dobro zato što žele da budu prepoznati kao dio pokreta. Više o ovome možete pročitati na ovom linku.