Koncept putovanja može da se shvati kao više od stavljanja svog tijela iz jedne lokacija u drugu. Taj termin predstavlja i transcedentalne odlaske i dolaske, spiritualne odiseje i mentalne fiksacije toliko jake da napuste geografsku tačku u kojoj smo. Japan je daleko i nikad nismo bile. Godinama nosimo kimono kao element elegantnog dressy outfita jer se divimo tkanini i senzualnom kroju. Diskutabilno je da li sa japanskom tradicionalnom odorom posuđujemo i komad kulture. To nije ni poenta. Moda može da ima kulturološki i filozofski background, može da bude površna, estetizirana verzija dizajnerskog zanata koji se fokusira na kompromis između praktične upotrebljivosti i privlačnog izgleda.
Mi ne utjelovljujemo japansku gracioznost, čistoću ni fetišizam. Mi smo dvije Bosanke u kimonu koje su otišle u prirodu da naprave fotke za Ženski.ba portal na kojem samouvjereno dajemo indirektne savjete ne kako se obući, nego kako posmatrati modu. Kao kostim, uniformu, prvi sloj identiteta.
Ovosedmična tema više nego ijedna dosad otvara mogućnost dublje penetracije u esenciju mode – šta ona predstavlja kulturološki, istorijski, emotivno i na koji način nešto banalno poput modnog trenda progovara o društvu u kojem je nastao.
Nipošto ne znači da je stilski smjer kojim smo mi krenule jedini prototip i standard odijevanja u Japanu, zapravo je kimono tradicionalni, skoro pa banalan način crtanja ideje koja iza njega stoji i ne sreće se često u svakodnevnom modernom životu. On predstavlja iluziju da je savremeni Japan odan tradiciji iz koje je izrastao. Mi tu iluziju prisvajamo u estetskom, ali ne i kulturološkom smislu. Ponajmanje danas, u post-internet dobu, kad nemamo oštro definirane geografske trendovske granice. Japanski stilovi poput niza kategorija Lolita, Harajukua i sličnih pretjerano asesoriranih formi radikalno se razlikuju od drevnog pristupa dizajnu i odijevanju.
Isti su postali globalni trend i imaju baze na brojnim ko-ordinatama tako da, da, stil putuje također. Kretanje. Tijelo. Fluid. Kulture. Mix. Oba kimona su vintage, i takvi su boljeg kvaliteta, nerijetko ručno vezeni. Mogu se nabaviti i moderne, manje kvalitetne verzije. さようなら
Andrea Tešanović i Aida Škrga/ Fashion Professionals
Fotografije: Emina Vejzović https://www.facebook.com/Emina-Vejzovi%C4%87-Photography-750332858339083/?fref=ts