Kako nam nauka u suštini govori, bez svjetla mi ne vidimo boje- tako da nema ni bijele. Sve bi bilo mračno, tačnije bilo bi u crnoj boji. Razlog zašto spajamo bijelu boju sa crnom je zato što je bijela najsnažnija boja koja se dobija kada postoji najviše svjetla. Kada je fotografija ‘pre-izložena’ to znači da je previše svjetla koje fotografiju liši sjenki, te je čini presvijetlom na skali. Ovo me dovodi do kategorije filma i kako je imao uticaj na modne izbore kostima za ‘Film Noir’. Film Noir ne odnosi se samo na tamne žanrove kinematike ‘40ih i ‘50ih nego i na rasvjetu korištenu da naglasi iste. Filmovi u rasponu od žanrova poput onih krimi do sexualnih bili su obojeni „tamom“. Međutim, kako su bili birani kostimi za filmove ako su bili snimani u crno- bijelom?
Ukras za kosu
Zeigfeld Follies
Tačno pitanje je šta čini kostimografa tog vremena toliko istaknutim? Biranje kostima nije nikako bio lagan zadatak, karijera rezervisana isključivo za genijalne umove dizajnera kostima. Biti kostimograf značilo je ne samo poznavati njihovu profesiju već i poznavati kako svijetlo funkcioniše kada je u pitanju scena, brzina filma itd…
Lili Damita
Tokom ‘20ih i ‘30ih bilo je mnogo otkrića o „egzotičnoj“ modi na kontinentima poput Afrike, Azije, Evrope i Latino Amerike. Ukrasi pronađeni u ovim ”egzotičnim“ stilovima postali su najbolji prijatelji dizajnerima. Zašto? Kada su dizajneri sastavljali njihove kostime, boja je bila najmanje važna, tako da su oni uključili ukrase, te određene materijale koji bi izgledali svjetlije ili tamnije na kameri. Crno i bijelo najveća je kontradikcija u dizajnu kostima.
Gatsby
Vogue – Suzanne Talbot
Crno- bijela fotografija muškarca i žene, žene i žene, ili ipak muškarca i muškarca ma šta oni obukli ne znači ništa, ista će samo ono što su obukli rangirati na skali svjetlosti bez obzira da li je kombinacija u stvarnosti vrlo kolorična, neon ili pak neka kombinacija boja koje su nesklopive. Ukrasi i siluete bili su najvažniji dio kostima i to je razlog zašto je jedan dugi vremenski period podrazumjevao nošenje kićanki na glavi te različitih ukrasa kao glavni trend. Svaki od tih komada iziskivao je dug period izrade i vrlo pedantan ručni rad jednog dizajnera ali to je i razlog što su upravo kostimi tog vremena najduže zapamćeni. U tom periodu budžeti Hollywoodskog filma bili su visoki, te su se mogli priiuštiti skupi saradnici i snimanje skupocjenih fotografija.
Paramount Pictures
Ovo je vjerovatno zašto se danas preferiraju crno- bijeli odjevni komadi u varijanti modernog izgleda, crna i bijela su vanvremenske. Takve su jer na sivoj skali, crna i bijela su relevantne u svakoj vremenu koje prođe. Kada imate veoma šarenu bluzu onda ne znate šta kombinovati sa tim, solidna boja obično radi trik, a solidna boja je obično monohromna.
Film Noir Glumica– Lizabeth Scott
Piše: Amina Suleimanagich