Kako smo ušli u svijet 3D printova , Oculus Rift naočala, realnih holograma i internet umjetnosti nameće se da je veoma važno za nas kao društvo da držimo korak sa vremenom u skladu sa svim tim inovacijama. Moda je najčešće upućivala na utrku sa vremenom, određeni trendovi dopuštali su nam da se identifikujemo sa vremenom iz kojeg nosimo outfite. Bell-bottoms hlače, naravno – ‘70te. Okovratnici i predimenzionirane stvari – ‘80te. I mogu nastaviti u beskrajnost…
Generacija kojoj mi pripadamo je drugačija. Prije nego li se “dogovore” sa dizajnom topa ili hlača, modni dizajneri posežu ka tehnologiji i novonastalim izvorima oko njih kako bi sve to inkorporirali u svoje kreacije. Ključni element nove tehnologije je 3D print tehnika koja je proizašla iz eksperimentisanja sa hologramima. Fascinirajuće, koliko su i hologrami bili, 3D print biva više od prolazne stvarnosti.
Dita von Teese u Michael Schimdt-ovom dizajnu
U konkurenciji mnogih futurističnih kategorija koje Haute Couture dizajneri inkorporiraju u kolekcije u posljednje vrijeme, najpopularniji je 3D print. Haljine, odijela, cipele, grudnjaci, te nakit predstavljaju Haute Couture na samom tržištu. Sredina je vremenom toliko evoluirala da je ovo postalo više od metode za prototype kreacija. Veliki brendovi poput Nike-a i Adidasa eksperimentišu upravo sa ovim tehnikama. Dizajner Michael Schmidt dizajnirao je večernju haljinu za Ditu von Teese koju je nosila na svečanoj ceremoniji dodjele nagrada. Victoria’s Secret fashion show prožet je 3D anđeoskim krilima prekrivenim kristalima. Holandska dizajnerka Iris van Herpen bila je prva koja je upravo ovom tehnikom uradila svoju Proljeće / Ljeto 2013 kolekciju na Pariškom Tjednu Mode. Ovo je samo par primjera u velikom bazenu 3D modne izrade.
Victoria’s Secret Fashion Show
Postoji kompanija koja se zove “Electroloom” ( što konotira na ‘elektični razboj’) koja sve više i više dobija na popularnosti zbog svojih nosivih kreacija pravljenih 3D tehnikom. Njihov glavni fokus jeste da naprave mašinu pristupačnu svakome ko želi da nosi komad 3D odjeće koji zaista ima ‘life of it’s own’ ili drugim riječima sam svoju dušu. Krute i delikatne odlike običnih 3D print komada inspirisale su “Electroloom”.
3D print kupaći kostim
Postoji tanka linija između izuma i inovacije, tj. da je izum kompletno novi objekat koji se plasira u svijet dok inovacija uzima oblik nečega već postojanog ali redizajniranog da bolje zadovolji ljudske potrebe. Budućnost mode zasigurno je u inovaciji – naročito “recikliranju”. Riječ “recikliranje” je jezik dizajnera koji na mom polju studiranja koriste istu kako bi upućivali na održivost, ponovnu upotrebu davno korištenog prostora, eliminacija suvišnih faktora itd… Moja profesionalnost jeste upravo studij za inovaciju u održivosti odjeće. To je polje mog istraživanja i moja strast već tri godine – zahvaljujući divnoj zajednice koju sam upoznala na Parsons-u. Moj fokus je izučavanje pitanja ‘’Kako promjeniti alter-linearnu odjeću u cikličam, također poznat kao “kolijevka do kolijevke” dizajn?’’.
Ovaj metod dizajniranja znači da odjeća završava tamog gdje je i počela. Jeste li ikada razmišljali o tome gdje završava sva ta odjeća? Stopa masovne proizvodnje je sve veća i veća te se odjeća gomila. To je razlog zašto je važno kupovati u second-hand ili vintage prodavnicama. To je ono što mi možemo uraditi kao društvo koje pomaže u slučaju klimatskih promjena, globalnog otopljenja i zagađivanja.
Ispod je kratki video koji sam producirala tokom života u Parizu a koji govori o kupovini u second- hand prodavnicama i proizvodnji odjeće.