Yves Saint Laurent rođen je sredinom ‘30tih u Alžiru. Pohađao je školu kao i svi ostali tinejdžeri njegovih godina ali Saint Laurent posjedovao je hobi koji se razlikovao od onih kakve su imali njegovi vršnjaci. On je dizajnirao haljine za njegovu mamu i sestre, Michele i Brigitte, od prvog momenta kada je zavolio modu. Sa svojih sedamnaest godina preselio se u Pariz te, prijavio na Chambre Syndicale de la Haute Couture (svjetski priznatu modnu školu) gdje njegovi dizajni rapidno napreduju i privlače pažnju Francuskog urednika Vogue-a Michela de Brunhoffa, koji ga je na kraju i upoznao sa Christian Diorom. Dior zapošljava Saint Laurenta.
Međutim, zbog pritiska biznismena i vlasnika Dior modne kuće, Marcel Boussaca, Dior otpušta Saint Laurenta, uzrokujući njegovu tužbu zbog kršenja ugovora na osnovu koje i dobija slučaj. Ovaj moment inspiriše YSL i njegovog ljubavnog partnera, industrialistu Pierre Bergéa, da započnu sa sopstvenom modnom kućom Yves Saint Laurent YSL. Brend je otvoren ranih ‘60tih obuhvatajući sofisticiranost rastuće pop kulture tog vremena u Europi. ‘Bitnik’ izgled zasnovan je na ušivenim jaknama u paru sa uskim pantalonama i visokim čizmama, a po njemu je dizajner bio poznat. Desetljeće koje je vodilo sve većem zapošljavanju žena, te im uopšte obezbjedilo pravo na rad, inspirisalo je i samog YSL da kreira ‘Le Smoking’ žensko smoking odijelo. Ovo je bio odvažan potez YSL zbog toga što je upravo tako doprinosio osnaživanju žena kroz modu. Sa sigurnošću, po mom mišljenju, mogu reći kako mislim da je YSL bio odgovoran za uvođenje unisex elemenata u modne trendove, što zapravo predstavlja element koji potpisuje YSL sve do danas.
Baš kako je i sam Yves Saint Laurent započeo karijeru tako je i Slimane kratko bio kreativni direktor za Dior Homme na samom početku 2000tih. On dizajnira YSL-ovu ready-to-wear (spremno za obući) kolekciju od 1996 do 2001 godine. Tijekom njegove pozicije u Dioru, on provodi neko vrijeme u Berlinu sarađujući sa drugim umjetnicima sa polja mode, muzike, fotografije te, pokušavajući da sve to objedini u knjigu o oživljavaju rock 2.0 generacije. Slimane je napravio blisku vezu sa rock muzikom; uradio je i umjetnički dio za album grupe Phoenix, posvećen knjizi fotografija u kojoj je dokumentovana nova generacija punk-rock londonske scene, te kreirao njegov lični rock dnevnik zasnovan na fotografijama.
Zbog svog bogatog iskustva na rock sceni, Slimane oponaša rock stilove koje je vidio kroz godine, u različitim državama i na muzičkim scenama te, prenosi iste u svoje YSL kolekcije. Slimane brendira sebe kao rock chic modnog dizajnera.
Glavna tema koja se u konstanti ponavlja kroz Slimaneove kolekcije jeste romantična dekadencija. On je u stanju uklopiti rock stil viđen u rock muzici sa estetikom haute couture viđenom na modnim pistama. Slimane je poznat po interpretiranju delikatnih emocija iz rock-a kroz svoje dizajne, te je ovo razlog zbog kojeg se njegovi dizajni često poistovjećuju sa rock chic stilom. Sa druge strane, Slimane pristupa na ‘fin de siècle’ (sofisticiranost 19og stoljeća) pristup kako bi dizajnirao elegantnu i sofisticiranu haute couture liniju.
Mislim da je Saint Laurent bio na čelu modne inovacije “rađanjem” Le Smoking ženskog odijela dok je Slimane držao izvorni duh YSL-a svojim nostalgičnim kreacijama. Upotreba baršuna, šljokica, resa, životinjskog krzna i kože u njegovim kolekcijama zaista ilustrira pozivanje na višestruko ponavljanje rock scene iz različitih perioda i područja. Rečeno je kako moda uvijek zalazi u prošlost tražeći inspiraciju a to je dokazano kroz Slimaneove kolekcije.
Suprotno popularnom vjerovanju kako Slimane ne održava orginalni elegantni stil YSL, on zapravo nastavlja biti orginalni YSL samo u usavršenoj verziji. Upravo kako je publika vidjela Saint Laurentovo ‘Le Smoking’ odijelo tako smo danas mi publika koja jednako doživljava Slimaneov nostalgični izgled u kreacijama. On je to postigao koristeći materijale koji su popularno korišteni u izgledu rok muzike: koža, rese, životinjsko krzno, baršun i šljokice. Publika je imala težak period prihvatanja ovog izgleda kroz haute couture zbog modnih pokušaja ‘fast-fashion’ prihvatljive ne-luksuzne modne industrije da ukoponuju ove materijale u svoje kolekcije.
Za sada, jedino sigurno su brojevi, a oni pokazuju da je Hedi Slimane uduplao prodaju YSL od €353 miliona u 2011. godini u čak €707 miliona 2014. godine. Rezultati koje je postavila Kering Grupa, većinski vlaskin YSL Brenda, pokazuju također da iako 66% prodaje spada u skupinu cipela i torbi, vječnih it-komada, Slimaneove ‘ready-to-wear’ kolekcije rastu rapidnom brzinom, od čak 23% godišnje. Slimane će nastaviti sa svojom igricom na tankoj žici između dvije vatre : između takozvanih ‘fast- fashion’ trendova i haute couture sofisticiranosti viđene u luksuzu.
Amina Sulejmanagich