Da su se kojim slučajem, ako imamo mašte tako nešto da zamislimo, a nadam se da da, kažem da su se kojim slučajem 2013. godine u ulici Via Monte Napoleone zajedno šetali Michelangelo, Mondrian, Euklid i Newton; ili Leibniz (Gottfried Leibniz naravno- vama prepuštam na volju da odlučite koga od zadnje dvojice pomenutih smatrate zaslužnijim za “otkriće” calculus-a i razvoj neeuklidske geometrije, ako ne već podjednako).
Dakle, da su se kojim slučajem šetali i razgledali milanske modne izloge, koji od njih četvorice, petorice bi imao više a koji manje razloga da bude zadovoljan svojim influence-om na sadržaj tih izloga. Ne znam sigurno, ali predpostavljam da bi Mondrian likovao u lice maestru iz Firenze zbog simplificiteta i svedenosti izraza ovovremenih modnih dizajnera izloženih u Jil Sander-u. Nadobudni Sir. Isaac sigurno ne bi bio impresioniran onim u što gleda. Krojeve izrađene u stilu euklidske geometrije koja svoje elemente: slike, tijela i figure crpi iz sfere idealnih geometrijskih oblika negdje tamo gore, sa nebesa, odakle bacaju svoje sjene i predstavljaju modni domet koji će se sa milanskih ulica brzinom sjene razmiliti na divno zaobljena tijela ljudi “upropaštavajući” njihove nježne konture.
LESS IS MORE
Sjećam se da je bio februar 2013. Tada sam u Milanu bila već duže vrijeme, u žiži fashion dešavanja. Realno, i da nisam bila u krugu tih ljudi, tamo je od trendova teško pobjeći.
Tog februara, vraćajući se sa fakulteta, prošla sam kraj Jil Sander shop-a, i zastala. Na lutkama nisam vidjela “modu”, vidjela sam arhitekturu. Od tada, za mene nastaje estetika koja rađa elegantni, savremeni minimalizam koji urušava, u tom trenutku, meni poznate kaste omni-potentne modne industrije.
Nakon tog suštinskog stilskog otkrovenja, Milano mi je postajao sve više poligon za izložbu simetričnih i asimetričnih linijskih sistema.
Solid color exhibition.
Akcenat na formu. Akcenat na proporciju. Na rigidnost. Paleta boja neutralnog karaktera. Katkad i druge boje. Samo katkad. Crna je zastupljena u najvećem kapacitetu. #allblackeverything
Ali, akcenat uvijek na kvalitet ključnih odjevnih predmeta.
Ovaj je pravac u dizajnu povećao samopouzdanje većine, niko se više ne obazire koliko perfektno individua mora da izgleda, koliko skupog nakita mora da ima na sebi; vratili smo se na neke osnove koje su se trebale ili čak, po mom mišljenju, morale desiti.
Ne impliciram da je ovo bio cilj high end modne industrije, čak naprotiv, ali je definitvno dao svakom pojedincu šansu da se ne osjeća inferiornim u odnosu na fashion elitu.
Imajte na umu da minimalizam samo djeluje kao jednostavan a zapravo je vrlo složen .
Vrlo slojevit.
Vrlo vrlo inspiritivan.
STYLE NO.1
STYLE NO.2 – SPORTSKI MINIMALIZAM
Fotografije: Griffin Studio