Nepravedno zanemarena “domaća banana” – tikva, odličan je izvor vitamina, minerala i drugih važnih materija zimi. Ima malo kalorija a lako se vari. Bogata je biljnim vlaknima, posebno pektinom, pa veoma povoljno djeluje na organizam.

Tikva sadrži manju količinu bjelančevina, ugljenih hidrata i masti. Od vitamina, tu je karotin ili provitamina A, C, E i K vitamin, vitamini iz grupe B, i to B1, B2 i B6, zatim nijacin, folna kiselina. Od minerala, bogata je kalijumom (zbog čega ima isto tako povoljna svojstva kao i banana), fosforom, kalcijumom i željezom.

Sadrži i pektin, celulozu, kao i druga biljna vlakna. Tikva se preporučuje i kod redukcijone dijete, jer ima samo 26 kcal na 100 gr, sjemenke 467 cal na 100 grama, a ulje od bundeve 879 cal na 100 grama.

O značaju, djelotvornosti i upotrebi tikve za naš portal piše Amela Ivković O’Reilly, članica Udruženja nutricionista Irske, Udruženja nutricionista Velike Britanije, Kraljevskog medicinskog udruženja Velike Britanije i Dip. NT, M.B.A.N.T M.N.T.O.I M.R.S.M, koja je za sve pripremila i recept za čokoladni brownie s ovim voćem.

Zdravstvene prednosti

Tikva ili bundeva je idealna namirnica za osobe koje imaju probleme sa želucem i crijevima. Zbog velike količine vlakana koju sadrži pomaže protiv konstipacije, ublažava tegobe kod upale debelog crijeva.

Ona je i diuretik, pa se preporučuje kod upale mokraćnih kanala, bubrega, problema sa žuči. Pomaže i smanjuju holesterola u krvi, a preporučuje se i u ishrani onih koji pate od gihta ili reumatskih problema.

Komentari

Komentari