Vodeći svjetski sajt za organizaciju ribolovačkih tura osnovan je u Srbiji. Prije četiri godine ga je osnovao Vukan Simić (28) za manje od pet dana sa samo 100 eura, a danas njegova kompanija ima 40 zaposlenih i brzo raste.

Ljudi iz cijelog svijeta zakazuju ribolovačke ture u cijelom svijetu preko Vukanovog sajta. To mu je bila ideja kad je pokrenuo fishingbooker, nakon završetka studija softverskog inženjeringa na Elektrotehničkom fakultetu.

“Oduvijek sam želio da budem preduzetnik. Tokom fakulteta sam pokrenuo 5-6 projekata. Za pokretanje fishingbooker mi je trebalo dva dana kodiranja, malo foto-šop prototipova i 100 eura investicije za marketig putem Gugla”,  kaže Vukan Simić.

Pričom o svom uspjehu on razbija mitove o tome kako je nemoguće pokrenuti biznis u Srbiji. Jedan od prvih jeste taj da u našoj zemlji nema dovoljno kapitala da se pokrene biznis, a Vukan smatra da je potrebno samo malo više truda.

“Naš sajt je izgrađen bez pojma kapitala. Pokrenut je s minimalnim sredstvima i smatram da je Srbija sjajno mjesto za to jer su operativni troškovi niži nego u ostatku Evrope. Na vama je da osmislite biznis koji zarađuje od prvog dana, to jeste teško, ali je moguće”, smatra Simić.

Pored ove, on nudi još dvije opcije. Druga je da dobro osmislite ideju, da budete uporni i sposobni i podignete investiciju kod brojnih fondova u Srbiji i svijetu. Treća podrazumijeva kupovinu karte za San Francisko i podizanje investicije tamo, što se pokazalo kao dobar način u nekoliko primjera ljudi iz naše zemlje.

Ne možemo da pokrenemo novi Apple, ali možemo…

Vukan kaže i da nije tačno da u Srbiji ne možete naći kvalitetne ljude za svoj posao, samo je bitno da ne tražite top talenat, jer je to teško svuda u svijetu, pošto je to svega jedan posto populacije. Takođe smatra i da ideja može da uspije u Srbiji, ali napominje da ne može svaka.

“Sljedeći Gugl neće nastati u Srbiji jer mi nemamo 50.000 inženjera za takav sistem. Sljedeći Tesla ne može da nastane u Srbiji jer nemamo dovoljno veliko tržište, a za sljedeći Facebook nemamo Harvard da dokažemo inicijalni koncept. Međutim, možemo da imamo vodeću igricu za fudbal, kakvu je napravio Nordeus”,  navodi Simić.

Da bi naša ideja uspjela potrebno je da napravimo biznis koji brzo počinje da zarađuje, da nije uslovljen enormim investicijama i da nije zasnovan na tržištu koje zavisi od lokalne kupovne moći. Ako se pitate kako da započnete put ka takvom uspjehu, ključ je u konstntnom provjeravanju i nadgradnji.

Treba da razmišljate šta je to što će svijetu nedostajati ili da uvidite način na koji možete da rešite neki problem. Onda to zapišete na papir, pravite biznis plan i prvi prototip. Onda taj prototip pokazujete ljudima, lansirate proizvod, registrujete se, nalazite ko osnivača, dobijate prve korinike i postajete profitabilni”,  objašnjava Simić.

U njegovom slučaju je prvi rizik bio kako će neko njemu iz Srbije da povjeri organizaciju ribolovačke ture negdje na Maldivima. Iskodirao je bazični sajt i uplatio “google ads” preko kojih je dolazio do ljudi kojima treba baš usluga njegovog sajta. Prvo je dobijao mejlove i pozive, a poslije nekog vremena i prvu rezervaciju.

Tokom daljeg razvoja je stalno nalazio novi rizik i testirao ga na najjeftiniji mogući način. Posle 100 testova je nastao biznis. Nakon 1.000 se nalazi na današnjoj poziciju i drži predavanja u Startitu, kako bi pomogao ljudima na putu ka uspjehu.

Izvor: Noizz.rs

Komentari

Komentari

Nema više članaka