Koncept putovanja može da se shvati kao više od stavljanja svog tijela iz jedne lokacija u drugu. Taj termin predstavlja i transcedentalne odlaske i dolaske, spiritualne odiseje i mentalne fiksacije toliko jake da napuste geografsku tačku u kojoj smo. Japan je daleko i nikad nismo bile. Godinama nosimo kimono kao element elegantnog dressy outfita jer se divimo tkanini i senzualnom kroju. Diskutabilno je da li sa japanskom tradicionalnom odorom posuđujemo i komad kulture. To nije ni poenta. Moda može da ima kulturološki i filozofski background, može da bude površna, estetizirana verzija dizajnerskog zanata koji se fokusira na kompromis između praktične upotrebljivosti i privlačnog izgleda.

_DSC0543

 

Mi ne utjelovljujemo japansku gracioznost, čistoću ni fetišizam. Mi smo dvije Bosanke u kimonu koje su otišle u prirodu da naprave fotke za Ženski.ba portal na kojem samouvjereno dajemo indirektne savjete ne kako se obući, nego kako posmatrati modu. Kao kostim, uniformu, prvi sloj identiteta.

_DSC0539

_DSC0540

 

Ovosedmična tema više nego ijedna dosad otvara mogućnost dublje penetracije u esenciju mode – šta ona predstavlja kulturološki, istorijski, emotivno i na koji način nešto banalno poput modnog trenda progovara o društvu u kojem je nastao.

_DSC0552

 

Nipošto ne znači da je stilski smjer kojim smo mi krenule jedini prototip i standard odijevanja u Japanu, zapravo je kimono tradicionalni, skoro pa banalan način crtanja ideje koja iza njega stoji i ne sreće se često u svakodnevnom modernom životu. On predstavlja iluziju da je savremeni Japan odan tradiciji iz koje je izrastao. Mi tu iluziju prisvajamo u estetskom, ali ne i kulturološkom smislu. Ponajmanje danas, u post-internet dobu, kad nemamo oštro definirane geografske trendovske granice. Japanski stilovi poput niza kategorija Lolita, Harajukua i sličnih pretjerano asesoriranih formi radikalno se razlikuju od drevnog pristupa dizajnu i odijevanju.

_DSC0527

Isti su postali globalni trend i imaju baze na brojnim ko-ordinatama tako da, da, stil putuje također. Kretanje. Tijelo. Fluid. Kulture. Mix. Oba kimona su vintage, i takvi su boljeg kvaliteta, nerijetko ručno vezeni. Mogu se nabaviti i moderne, manje kvalitetne verzije. さようなら

_DSC0511

Andrea Tešanović i Aida Škrga/ Fashion Professionals

Fotografije: Emina Vejzović  https://www.facebook.com/Emina-Vejzovi%C4%87-Photography-750332858339083/?fref=ts

 

Komentari

Komentari

Nema više članaka